Alytaus Panemunės pagrindinės mokyklos penktokai jau beveik mėnuo naudojasi ir džiaugiasi naujais mikrokompiuteriais, kuriuos jie gavo dovanų, prisijungę prie Vilniaus miesto savivaldybės inicijuoto projekto „Po mikrokompiuterį visiems Lietuvos vaikams”, skirto Lietuvos šimtmečiui paminėti. Apie padovanotų mikrokompiuterių privalumus ir kaip jais sekasi naudotis šios mokyklos mokiniams, pokalbis su Alytaus Panemunės pagrindinės mokyklos Informacinių technologijų mokytojų metodininku minėto projekto ambasadoriumi Alytaus regione Žydrūnu Tautvydu.
- Alytaus Panemunės pagrindinė mokykla kovo mėnesį sulaukė dovanų – 10+1 mikrokompiuterio „Micro:bit”. Kokiomis aplinkybėmis juos gavote?
Sulaukiau Alytaus miesto savivaldybės mero pavaduotojos Valės Gibienės skambučio. Ji trumpai man pranešė apie planuojamo projekto esmę ir galimybę prie projekto prisijungti vienai iš Alytaus miesto mokyklų. Ji taip pat paaiškino, kad Vilniaus miesto savivaldybė nupirko ir padovanojo keletą mikrokompiuterių „Micro:bit” komplektų Vilniaus mokykloms, Molėtų progimnazijai ir ieško mokyklos iš kito regiono. Pasiūlė man su savo mokiniais dalyvauti projekte. Kadangi man nesvetimas programavimas, būtinas norint įvaldyti šiuos prietaisus, ir dar mokykloje vadovauju neformalaus švietimo būreliui „Jaunieji informatikai”, tai nedvejodamas sutikau, juolab, turiu pateisinti ir 2016 metų inovatyviausio mokytojo statusą. Tokiu būdu tapau savotišku projekto „Po mikrokompiuterį visiems Lietuvos vaikams” Alytaus krašto ambasadoriumi.
- Ar jau teko išbandyti mikrokompiuterius?
Kaip tik sutapo, kad į pirmąjį bandymą atvyko minėtoji mero pavaduotoja ir Alytaus miesto savivaldybės tarybos narys Andrius Jučas. Su mokiniais įrenginukus išpakavome, pabandėme prijungti prie įprasto kompiuterio ir prie savojo maitinimo šaltinio. „Micro:bit‘as” savotiškai pasisveikino, liepdamas atlikti tam tikrus veiksmus – jie buvo nurodomi iš mažyčių lempučių (5×5) sudarytame tablo ekrane. Na, o per pastaruosius keletą užsiėmimų mokiniai išmoko kompiuteriu ir specialia programavimo aplinka sukurti pirmąsias mikrokompiuterio valdymo programėles, jas įrašė į prietaiso atmintį, paleido bei stebėjo įvairius sumanytus ir įgyvendintus efektus: šypsenėles, bėgančias informacines eilutes, mirksėjimus, temperatūros matavimą ir pan.
- Kaip juos vertinate Jūs ir mokiniai?
Manau, kad tai yra viena iš priemonių, skatinančių mokinių kūrybiškumą. Ši priemonė vaikams įdomi tuo, kad prie jos gali patys prisiliesti, realizuoti kad ir keisčiausius savo sumanymus. Kartu, skatina pamėgti programavimą, kuris daugeliui pasirodo neįveikiamas ar neįdomus dalykas. Išties, tai nėra labai brangi priemonė (apie 20 Eur), tačiau suteikianti daugiau vaizdumo bei laisvės kūrybiškumui pasireikšti. Mokiniai šį prietaisėlį pamėgo nuo pirmosios pažinties dienos. Neduoda ramybės vis klausdami, ką kitą užsiėmimą veiksim, ką programuosim. Balandžio viduryje mes pakviesti atvykti į Vilnių bei pristatyti savo projektą, tai dabar mokiniai uoliai galvoja, mąsto bei projektuoja, ką įdomaus sukūrus, kad nebūtų gėda pademonstruoti vilniškiams.
- Kokie yra šių kompiuterių privalumai?
Tai nėra įrenginys, pakeisiantis paprastą kompiuterį. Jis dienos šviesą išvydo vos prieš metus ir buvo sugalvotas jaunesnio amžiaus mokinių techninių gebėjimų ugdymui, kūrybiškumui reikštis. Kokie privalumai, kaip tik ir bandysime išsiaiškinti, o pabuvoję Vilniuje pasisemsime patirties bei žinosime platesnes galimybes be jau žinomų: kaip veikia informacinis tablo, žingsniamatis, temperatūros matuoklis, kitų elektrinių prietaisų valdiklis ir kt. Veikia taip, kaip pakreipi, orientuoji ar supurtai bei suprogramuoji, o čia platus laukas lakiai vaizduotei reikštis.
- Apie kokias IT naujoves mokykloje svajojate Jūs ir Jūsų mokiniai?
Kol kas gavome tik 10+1 mikrokompiuterių komplektą. Už jį dėkojame Vilniaus miesto savivaldybei, kartu ir Alytaus miesto savivaldybės vadovams, tačiau tai tik pradžia. Projekto tikslas yra parodyti, kad mikrokompiuteriai galėtų būti padovanoti ir visiems Lietuvos vaikams, na, bent jau komplektas visoms mokykloms, kad bent daliai mokinių atsirastų galimybė ugdytis techninius gebėjimus, kai dažniausiai mokiniams prieinama tik teorija. Norisi, kad mokyklose ar bent centruose atsirastų laboratorijos, kuriose mokiniai turėtų galimybę savo teorines žinias pritaikyti praktiškai. Manau, kad padovanoti mikrokompiuterius visoms Lietuvos mokykloms būtų protingiau ir naudingiau, nei tautinį kostiumą visiems pirmokams.
Alytaus miesto savivaldybės inf.