Dainavos gidas
  • Naujienos
  • Laisvalaikis
  • Sportas
  • Įdomu
  • Kultūra
  • Sveikata
  • Politika
Rezultatų nėra
Žiūrėti visus rezultatus
  • Alytus
  • Birštonas
  • Druskininkai
  • Lazdijai
  • Šalčininkai
  • Trakai
  • Varėna
Trečiadienis, 6 rugpjūčio, 2025
  • Naujienos
  • Laisvalaikis
  • Sportas
  • Įdomu
  • Kultūra
  • Sveikata
  • Politika
Rezultatų nėra
Žiūrėti visus rezultatus
Dainavos gidas
Rezultatų nėra
Žiūrėti visus rezultatus

Pradžia » Kur gamintojai pešasi, pirkėjai laimi: elektromobiliai savo kaina jau konkuruoja su įprastais modeliais

Kur gamintojai pešasi, pirkėjai laimi: elektromobiliai savo kaina jau konkuruoja su įprastais modeliais

Paulius Liškauskas
2024-07-22
Naujienos
Laikas: 3 min skaitymo
Elektromobilis KGM Torres EVX (Gamintojo nuotr.)

Elektromobilis KGM Torres EVX (Gamintojo nuotr.)

FacebookTwitter

Elektromobilis nebėra vien turtingųjų privilegija. Taip galima drąsiai tarti 2024-aisiais, kai į konkurencinius karus įsivėlę gamintojai naujus pirkėjus ėmė vilioti vis patrauklesnėmis kainomis. Išsitraukti skaičiuotuvus pirkėjus skatina ir valstybinės subsidijos. Tad į ką dabar gali dairytis apie taršos neišskiriančius modelius galvojantys vairuotojai?

Pardavimas auga, konkurencija – taip pat

Tarptautinė energetikos agentūra (IEA) skaičiuoja, kad 2023 metais elektromobilių pardavimas gerino naujus rekordus ir globaliai pasiekė 13,7 mln. parduotų naujų modelių (iš jų Europoje – 3,2 mln.). Elektra varomų automobilių rinkos dalis nuo 2020 metų išaugo nuo maždaug 4 iki 18 proc.

IEA vertina, kad elektromobilių pardavimo augimas nesustos ir šiemet – prognozuojama, kad visame pasaulyje bus parduota apie 16,6 mln. naujų elektra varomų modelių, iš jų Europoje – 3,4 mln. Agentūros skaičiavimu, vien per pirmąjį 2024 m. ketvirtį pasaulyje parduota per 3 mln. elektromobilių, o tai yra penktadaliu daugiau nei tuo pačiu laikotarpiu pernai.

Tiesa, šis augimas jau nuosaikesnis nei prieš keletą metų rinkas drebinęs bumas. Iš dalies jį lėmė pačių gamintojų pastangos – elektromobilius pamažu pristato visos bendrovės, o augant pasirinkimui vartotojai dairosi ir palankesnių kainų.

KGM Torres EVX (Gamintojo nuotr.)

Konkurencija verčia peržiūrėti kainas net ir didžiausius žaidėjus. Bene aktyviausiai į paklausos dinamiką reaguoja JAV gamintoja „Tesla“: kainodarą jau koregavusi 2023-aisiais, „Reuters“ duomenimis, pavasarį bendrovė įvairiose rinkose vėl sumažino savo populiariausių modelių kainas apie 1 500-2 000 eurų.

Kaip ir „Tesla“, itin jautriai su agresyvia Kinijos gamintojų konkurencija susiduria „Volkswagen“ bei kiti ambicijų elektromobilių segmente neslepiantys gamintojai. Analitikai pažymi, kad jų konkurentai iš Kinijos, kaip antai BYD ar „Nio“, vieną po kito pristato naujus pigesnius elektromobilius ir drąsiai skverbiasi į Europą.

Senajame žemyne papildomą spaudimą kelia ir daugybė kitų žaidėjų: nuo mažus elektromobilius rinkai ruošiančių „Stellantis“ prekių ženklų iki populiariausių SUV modelių gamintojų. Vienu tokių tapo ir Pietų Korėjos įmonė KGM. Anksčiau „SsangYong“ pavadinimu žinota bendrovė į mūsų regioną atvežė jau žinomo modelio su vidaus degimo varikliais elektrinę versiją „Torres EVX“.

Gausia įranga pasižymintis vieno paklausiausių kompaktinių krosoverių segmento atstovas su 462 km viena įkrova nuvažiuoti leidžiančia 73,4 kWh talpos baterija kainuoja nuo 39,9 tūkst. eurų.

Nė 40 tūkst. nekainuojantis elektrinis SUV

Vos prieš keletą metų šio segmento elektromobilių kainos nenusileisdavo žemiau 50 tūkst. eurų. Tačiau didėjant pasiūlai gamintojams ir pardavėjams teko peržiūrėti kainodarą, be to, atsirado ir kitų paskatų.

Nuo 2023 metų pradžios įmonėms ir gyventojams, kurie yra PVM mokėtojai, Lietuvoje taikoma lengvata lengviesiems elektromobiliams ir įkraunamiesiems hibridams įsigyti. Išsirinkus norimą minėtų tipų automobilį, kurio kaina neviršija 50 tūkst. eurų su PVM, šį mokestį galima atskaityti.

Be to, naujus elektromobilius įsigijusios įmonės iki 2026 metų pabaigos gali pretenduoti į 4 000 eurų Aplinkos projektų valdymo agentūros kompensaciją, teikiamą pagal Susisiekimo ministerijos pažangos priemonę „Skatinti alternatyviųjų degalų naudojimą transporto sektoriuje“, o fiziniai asmenys – į analogišką 5 000 eurų išmoką. Dėl visų šių paskatų elektromobilių kainos mūsų šalyje tampa dar prieinamesnės.

„Daugelį pirkėjų paprastai atbaidydavo elektromobilių kainos. Įmonės skaičiuoja kiek kitaip – joms svarbi visa bendra automobilio nuosavybės kaštų suma per tą laiką, per kurį transporto priemonė bus naudojama. O elektromobilių eksploataciniai kaštai yra pastebimai mažesni nei modelių su vidaus degimo varikliais. Tačiau akivaizdu, kad fiziniam pirkėjui pirmasis psichologinis slenkstis yra įsigijimo kaina – ar tikrai apsimoka mokėti daugiau nei už paprastą automobilį?“ – pirkėjų abejones paaiškina automobilių apžvalgininkas Egidijus Babelis.

Štai minėtojo „Torres EVX“ kaina po subsidijos fiziniam asmeniui prasideda nuo 34,9 tūkst. eurų, o įmonei nebesiektų ir 30 tūkst. Tiek atsieitų erdvus 4,7 m ilgio elektrinis SUV su 703 litrus siekiančia bagažine, 152 kW galios elektros motoru, net 7 metų arba 150 tūkst. nuvažiuotų kilometrų garantija (baterijai taikoma 10 metų arba 1 mln. km garantija), automatiniais LED žibintais, šildomu odiniu vairu, dviejų zonų klimato kontrolės sistema, visomis šildomomis sėdynėmis (priekinės – taip pat valdomos elektra ir ventiliuojamos) ir plačiu pagalbos vairuotojui sistemų paketu.

Palyginkime: panašaus dydžio ir komplektacijos hibridinio SUV „Honda CR-V“ su 587 litrų tūrio bagažine kaina prasideda nuo 45 tūkst., benzininio visais ratais varomo universalo „Subaru Outback“ su 561 litro bagažine – nuo 37,5 tūkst., o hibridinio „Toyota RAV4“ visureigio su 580 litrų bagažo erdve – nuo 36,6 tūkst. eurų. Tad tokiomis sąlygomis elektromobiliai kainomis ima konkuruoti ir su vidaus degimo jėgaines turinčiais modeliais.

KGM Torres EVX elektromobilis (Gamintojo nuotr.)

Laimės vairuotojai

Babelis atkreipia dėmesį, jog netrukus konkurencija dar labiau išaugs mažiausiųjų modelių segmente. Nors mūsų šalyje tokie mažyliai, kaip koncerno „Stellantis“ valdomų prekių ženklų modeliai „Citroën C3“ ar „Fiat Panda“, nėra labai populiarūs, gamintojai žada, kad jų elektrinės versijos kainuos iki 25 tūkst. eurų.

„Įvertinus ir subsidijas, ateityje dar labiau plėsis savo kainomis su vidaus degimo analogais galinčių konkuruoti elektrinių modelių pasiūla. Prabangių automobilių segmente šis reiškinys pastebimas jau ne vienerius metus, o dabar pamažu skverbiasi ir į vidutinę klasę. Vairuotojams tai – geras ženklas, nes atsiras dar daugiau galimybių rinktis: likti prie vidaus degimo varikliais varomų modelių, persėsti į elektrinius ar ieškoti tarpinių variantų“, – apibendrina apžvalgininkas.

Žymos: Automobiliai Elektromobiliai
DalintisDalintis

Panašios naujienos

Pasaulyje gilėjanti nelygybė rodo, kad metas apmokestinti itin turtinguosius
Naujienos

Pasaulyje gilėjanti nelygybė rodo, kad metas apmokestinti itin turtinguosius

2025-07-22
Saulės energija bute: lietuviams trūksta žinių?
Naujienos

Saulės energija bute: lietuviams trūksta žinių?

2025-07-10
Iš pirmo žvilgsnio pigus sklypas gali brangiai kainuoti: pasakė, ką įvertinti iš anksto
Naujienos

Iš pirmo žvilgsnio pigus sklypas gali brangiai kainuoti: pasakė, ką įvertinti iš anksto

2025-07-09
Kaip greičiau susitaupyti pradiniam būsto įnašui: 5 realūs būdai
Naujienos

NT kaip investicija: kokie ženklai išduoda, kad būsto vertė kils

2025-07-02
Druskininkuose pristatyti strateginiai projektai stiprina Lietuvos ir Lenkijos ryšius
Druskininkai

Druskininkuose pristatyti strateginiai projektai stiprina Lietuvos ir Lenkijos ryšius

2025-06-18
Kaip pavasarį pasirūpinti veja, kad ši žaliuotų be vargo: laistymas, pjovimas ir tręšimas
Alytus

Alytus ragina prižiūrėti savo sklypus: tvarkinga aplinka – visų atsakomybė

2025-06-18

Skaitoma

Automobilių pirkimo tendencijos 2025 m.: ką ir kaip perka lietuviai?

Automobilių pirkimo tendencijos 2025 m.: ką ir kaip perka lietuviai?

2025-08-02
Nauja ar naudota, pirkti ar nuomotis? Ekspertų patarimai, kaip išsirinkti sodo techniką pagal savo poreikius

Nauja ar naudota, pirkti ar nuomotis? Ekspertų patarimai, kaip išsirinkti sodo techniką pagal savo poreikius

2025-07-31
dviratis

Kuo skiriasi moteriškas dviratis nuo vyriško?

2022-03-12
KAM pradeda vystyti 8,5 mln. eurų vertės šaudyklą Rūdninkų poligone

KAM pradeda vystyti 8,5 mln. eurų vertės šaudyklą Rūdninkų poligone

2025-08-05
Ignitis ON elektromobilių įkrovimo parkas Palangoje

Koks yra idealus atstumas tarp įkrovimo stotelių patogioms kelionėms elektromobiliu?

2025-07-31

Reklama

Proneta Proneta Proneta
Verta pamatyti Verta pamatyti Verta pamatyti

Dainavos krašto naujienų portalas, skelbiantis Tau aktualias žinias ir įvykius.

Naujienos

KAM pradeda vystyti 8,5 mln. eurų vertės šaudyklą Rūdninkų poligone

KAM pradeda vystyti 8,5 mln. eurų vertės šaudyklą Rūdninkų poligone

2025-08-05
Iš vaiko tyčiojasi dėl šeimos mažų pajamų. Kaip sustabdyti patyčias?

Kaip atpažinti, kad paaugliui reikia pagalbos?

2025-08-05

Skaitomiausia

Automobilių pirkimo tendencijos 2025 m.: ką ir kaip perka lietuviai?

Automobilių pirkimo tendencijos 2025 m.: ką ir kaip perka lietuviai?

2025-08-02
Nauja ar naudota, pirkti ar nuomotis? Ekspertų patarimai, kaip išsirinkti sodo techniką pagal savo poreikius

Nauja ar naudota, pirkti ar nuomotis? Ekspertų patarimai, kaip išsirinkti sodo techniką pagal savo poreikius

2025-07-31
  • Rašyti redakcijai
  • Privatumo politika
  • Reklama
  • Susisiekite

© Dainavos gidas

Rezultatų nėra
Žiūrėti visus rezultatus
  • Naujienos
  • Laisvalaikis
  • Sportas
  • Įdomu
  • Kultūra
  • Sveikata
  • Politika

© Dainavos gidas