Rugsėjo 28 dieną Alytaus profesinio rengimo centre (APRC) vyko įkurtuvės – atidarytas Inžinerinės pramonės sektorinio praktinio mokymo centras.
Iškilmingame šio centro atidaryme dalyvavo Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministrė Audronė Pitrėnienė, Seimo nariai Raimundas Markauskas ir Julius Sabatauskas, Alytus miesto savivaldybės meras Vytautas Grigaravičius, Alytaus miesto savivaldybės tarybos nariai, Laima Vincė Kirkliauskienė, Danutė Remeikienė, Lina Sosunovičienė, Kęstutis Leonavičius, Švietimo skyriaus vedėjas Vytuolis Valūnas, mokyklos partneriai, projekto dalininkai, kiti svečiai.
„Šis centras – tai didelis įsipareigojimas. Ypač džiugu, kad šios mokyklos mokiniai didžiuojasi savo mokykla. Šis centras turi dirbti nuo ryto iki vakaro, čia vietą turi rasti ir jūsų, ir bendrojo ugdymo mokyklų mokiniai, verslo atstovai. Mitai ir kalbos apie profesinę mokyklą kaip antrarūšę yra pasenę, atgyvena. Profesinės mokyklos yra labai pasikeitę – šiandien atidaromas 31-asis sektorinis profesinio praktinio mokymo centras Lietuvoje, aprūpintas moderniausia ir naujausia praktinio mokymo įranga yra to įrodymas“, – APRC bendruomenę ir svečius sveikino A. Pitrėnienė, linkėdama, kad investicija būtų ne tik graži, bet ir naudinga Alytaus miestui, Lietuvai.
Alytaus miesto vadovas V. Grigaravičius sveikino susirinkusius į naujojo centro atidarymą: „Labai džiaugiuosi ir dėkoju visiems, prisidėjusiems prie šio projekto įgyvendinimo. Tai dar vienas žingsnis tobulėjimo link. Linkiu sėkmės įstaigos direktoriui ir visai bendruomenei“.
Sveikinimų išskirtinio renginio proga negailėjo Seimo nariai Julius Sabatauskas, Raimundas Markauskas, APRC partneriai, projekto dalininkai iš Gižycko pavieto Lenkijoje, kiti svečiai.
Perkirpus simbolinę juostelę, apsilankyta naujajame Inžinerinės pramonės sektorinio praktinio mokymo centre.
Šis projektas įgyvendintas Europos regioninės plėtros fondo ir Lietuvos valstybės biudžeto lėšomis. Projektui įgyvendinti skirta – 2 774 559,78 Eur. Projekto tikslas – didinti aukščiausios kokybės praktinio mokymo paslaugų prieinamumą, gerinti besimokančių asmenų pasirengimą praktinei veiklai ir sudaryti sąlygas mokytojams ir dėstytojams nuolat tobulinti kvalifikaciją, plėtoti sektorinio praktinio mokymo centro infrastruktūrą. Projekto tikslinė grupė – jaunimas, besimokantis pagal pirminio profesinio mokymo, aukštųjų neuniversitetinių studijų bei bendrojo ugdymo technologinių dalykų mokymo programas; suaugusieji, ugdantys kompetencijas pagal formaliąsias ir neformaliąsias tęstinio profesinio mokymo programas; profesijos mokytojai bei Lietuvos inžinerinės pramonės įmonės, kurių efektyviai veiklai reikalingi kvalifikuoti darbuotojai.
Įgyvendinant projektą metalo apdirbimo laboratorijose buvo sumontuotos universalios bei metalo apdirbimo programinio valdymo staklės. Suvirinimo laboratorija aprūpinta įvairių suvirinimo būdų aparatais, suvirinimo robotu, plazminio pjaustymo įrengimais, kurie leis mokiniams įsisavinti skirtingus technologinius suvirinimo procesus. Informacinių technologijų kabinetai aprūpinti naujausia kompiuterine bei programine įranga, 3D technologijomis, juose mokiniai gali simuliuoti įvairius technologinius procesus, atlikti kūrybines užduotis, parengti įvairių detalių brėžinius bei kurti gaminių prototipus.
Sukurta infrastruktūra jau naudojasi kitų mokyklų mokiniai bei mokytojai, verslo įmonių darbuotojai, pirminio ir tęstinio profesinio mokymo mokiniai. Įsigyta naujausia ir pažangiausia praktinio mokymo ir simuliavimo įranga, mechatronikos bei elektros technologijų mokymo stendai, įrankiai, matavimo prietaisai sudaro sąlygas besimokantiems našiai, kūrybiškai ir kokybiškai dirbti bei tapti paklausiais ir konkurencingais darbo rinkos darbuotojais.
Sektorinio praktinio mokymo centre bus įgyvendinamos automatinių sistemų eksploatavimo mechatroniko, energetinių sistemų elektroniko, metalo apdirbimo staklininko, pramonės įrengimų remontininko, elektros įrengimų montuotojo, suvirintojo, metalų suvirintojo ir pjaustytojo elektra ir dujomis, šaltkalvio, tekintojo, frezuotojo, šaltkalvio remontininko, elektros įrengimų priežiūros ir taisymo elektromonterio, technikos priežiūros verslo darbuotojo, metalo pramonės įrenginių mechatroniko, automatikos ir matavimo įrenginių remontininko, metalo apdirbimo staklių derintojo, technologinių įrengimų remonto šaltkalvio ir kitos inžinerinės pramonės sektoriaus bei giminingų sričių mokymo programos. Taip pat gebėjimus ugdysis ir bendrojo ugdymo mokiniai, aukštųjų mokyklų studentai, profesijos mokytojai, dėstytojai, verslo įmonių darbuotojai.
Įsteigtas inžinerinės pramonės sektorinis praktinio mokymo centras bei modernizuota infrastruktūra didins profesinio mokymo sistemos patrauklumą, stiprins bendradarbiavimą su darbdaviais, darbo biržomis, savivaldybėmis, didės aukštos kokybės profesinio mokymo paslaugų prieinamumas visiems Lietuvos gyventojams. Kryptinga Alytaus profesinio rengimo centro veikla, efektyvus mokymas(is) turės teigiamos įtakos regiono žmogiškųjų išteklių ugdymui, šalies verslo bei ekonomikos plėtrai.
Po šio renginio švietimo ir mokslo ministrė A. Pitrėnienė ir Seimo narys R. Markauskas nuvyko į Alytaus Likiškėlių pagrindinę mokyklą, kur kartu su šios mokyklos vadovu Algimantu Stašiausku apžiūrėjo mokyklos pastatą, ugdymo patalpas, biblioteką. „Būtina renovuoti šios mokyklos pastatą, nes tai didžiausias trūkumas ir grėsmė jos ateičiai, kadangi mokiniai pasirenka mokyklas, kurių pastatai renovuoti“, – sakė Švietimo skyriaus vedėjas V. Valūnas. Artimiausiu metu bus ieškoma galimybių renovuoti Likiškėlių pagrindinės mokyklos pastatą.
Viešųjų ryšių skyriaus informacija