Dainavos gidas
  • Naujienos
  • Laisvalaikis
  • Sportas
  • Įdomu
  • Kultūra
  • Sveikata
  • Politika
Rezultatų nėra
Žiūrėti visus rezultatus
  • Alytus
  • Birštonas
  • Druskininkai
  • Lazdijai
  • Šalčininkai
  • Trakai
  • Varėna
Antradienis, 13 gegužės, 2025
  • Naujienos
  • Laisvalaikis
  • Sportas
  • Įdomu
  • Kultūra
  • Sveikata
  • Politika
Rezultatų nėra
Žiūrėti visus rezultatus
Dainavos gidas
Rezultatų nėra
Žiūrėti visus rezultatus

Pradžia » Vairavimo baimė: kas ją sukelia ir kaip su ja susitvarkyti?

Vairavimo baimė: kas ją sukelia ir kaip su ja susitvarkyti?

Paulius Liškauskas
2025-03-27
Gyvenimas
Laikas: 3 min skaitymo
Vairuotoja | freepik

Vairuotoja | freepik

FacebookTwitter

Daugiau nei pusantro milijono gyventojų Lietuvoje turi galiojančius vairuotojo pažymėjimus. Nors šis skaičius – didelis, visgi išmokti vairuoti lengva ne visiems. Kai kuriems žmonėms užtenka kelių praktinių užsiėmimų, o kitiems kiekvienas išvažiavimas į gatves kelia stresą ar net baimę. Beveik trisdešimt metų vairavimo mokanti ekspertė atskleidžia, kodėl taip yra ir kaip galima padėti sau įveikti šį nerimą.

 

Dažnai vairavimo vengiantys žmonės negali įvardyti konkrečios baimės ar jos priežasties, nes vyrauja bendra panika, kad „kažkas nutiks“, teigia vairavimo mokyklos „Mobilūs žmonės“ vadovė ir vairavimo mokytoja Edita Vasaitienė.

 

Visgi, vienas dažniausiai įvardijamu konkrečių nerimo šaltinių – baimė nesuprasti eismo situacijos arba per vėlai į ją sureaguoti. Pradedantieji vairuotojai dažnai nerimauja, kad nepakankamai greitai priims sprendimus, ypač sudėtingose sankryžose ar nepažįstamuose maršrutuose. Rikiavimasis ir persirikiavimas – naujiems vairuotojams ypač daug įtampos kelianti situacija.

 

„Tai užburtas ratas – žmogus bijo, nes neturi patirties, o neturi patirties, nes bijo. Svarbiausia – tiesiog pradėti vairuoti ir nepasiduoti pirmai nesėkmei, nes visko galima išmokti. Jei kažkas persirikiavo agresyviai ar jums „papypsino“, tai nebūtinai reiškia, kad jūs padarėte klaidą. Svarbiausia yra planuoti savo veiksmus ir neskubėti“, – sako E. Vasaitienė.

 

Kita psichologinė kliūtis – baimė sukelti avariją, pakenkti savo ar kitų transporto priemonėms, keleiviams. Dalis vairuotojų jaudinasi ne tiek dėl nuosavo automobilio pažeidimų, kiek dėl kitų eismo dalyvių saugumo. Tačiau mokytoja sako, kad panika tik pablogina situaciją – žmogus susikausto, negali adekvačiai vertinti veiksmų ir net pamiršta bazines taisykles, pavyzdžiui, sumažinti greitį.

 

Pasak E. Vasaitienės, vairavimo kultūra Lietuvoje sparčiai gerėja, vairuotojai laikosi kelių eismo taisyklių ir yra pagarbūs vieni kitiems.

 

„Mokinius keliuose kartais net per daug praleidžia, tad kartais juokauju, kad taip neleidžia jiems mokytis – bet tai rodo augančią empatiją“, – dalijasi ji.

 

Dalis vairuotojų nedrąsiai jaučiasi tais atvejais, kai vairuoja nepažįstamus, nuomotus ar dalijimosi platformų automobilius. Dar neišbandytas automobilis gali didinti nepasitikėjimą savo jėgomis, kelti stresą dėl galimų finansinių pasekmių. Pasak automobilių dalijimosi platformos „CityBee“ vadovės Gretos Januškaitės-Karvelienės, būtent to paskatinta įmonė nuo praėjusių metų spalio mėnesio pradėjo taikyti naują politiką – įvykus eismo įvykiui dėl kliento kaltės ir jam apie įvykį informavus, įmonė padengia visus nuostolius, išskyrus atvejus kai klientai eismo įvykį sukelia neblaivūs, pasišalina iš įvykio vietos ar kitaip pažeidžia kelių eismo taisykles.

 

„Siekiame sumažinti stresą vairuojant, todėl visoms kelionėms taikome „BeeChill“ apsaugą. Įsivaizduokite, esate pavyzdingas vairuotojas, laikotės kelių eismo taisyklių, bet patekote į eismo įvykį, kurio metu apgadinote nuomotą automobilį. Ši situacija gali įvykti kiekvienam, todėl iškart apie įvykį pranešus mūsų klientų aptarnavimo komandai – už automobilio apgadinimą mokėti nereikės“, – sako G. Januškaitė-Karvelienė.

 

Per beveik penkis mėnesius nuo „BeeChill“ starto, buvo užfiksuota daugiau nei 150 įvykių, kai ši apsauga padėjo vairuotojams išvengti neplanuotų išlaidų. Viso „Citybee“ padengė žalos už daugiau nei 90 tūkst. eurų, daugiausiai 26–35 metų amžiaus vairuotojų grupėje. Dažniausiai buvo apgadintos automobilių priekinės dalys, žibintai, bamperiai, variklio gaubtai.

 

Baimės pasekmė – atidėliojimas

 

Vasaitienė pastebi, kad vairavimo baimė kai kuriuos žmones taip suparalyžuoja, jog jie net nepradeda mokytis vairuoti. Kita dalis – po kelių bandymų metusieji pamokas.

 

„Pradėję mokytis žmonės būna labai užsidegę, galvoja, kad viską išmokti bus labai lengva. Tada daugelis susidūria su realybe, kad tai nėra taip paprasta. Kai žmogus, deja, turi per mažai valios ir kantrybės, šiame taške dažnai jis pasako, kad vairavimas – ne jam, arba galvoja, kad išmoks vėliau, kai bus vyresnis ir drąsesnis. Tačiau ne amžius lemia drąsą, o asmenybė – jaunas nedrąsus žmogus greičiausiai toks liks ir toliau. Pasitikėjimas savimi auga su patirtimi“, – pabrėžia mokytoja.

 

Kitas klaidingas stereotipas – kad moterys vairuoti bijo labiau: „Pastebiu, kad pamokų metu vyrai dažnai slepia savo nerimą, nors bijoti yra normalus jausmas, o moterys tiesiog jį išreiškia atviriau. Vieni vienų dalykų labiau bijo, kiti – kitų, tačiau lytis nėra esminis veiksnys, tad skatinčiau moteris drąsiai sėsti prie vairo“, – sako E. Vasaitienė.

 

Pataria, kaip įveikti vairavimo baimę

 

Vairavimo mokytoja teigia, kad norint įveikti vairavimo baimę, svarbiausia yra pakeisti požiūrį į savo baimes apskritai.

 

„Dažnai žmonės per daug galvoja apie savo emocijas, o ne apie patį veiksmą. Vietoje to, kad galvotumėte, kad jaučiate stresą ar bijote atlikti kokį nors manevrą, reikėtų tiesiog pasiryžti ir galvoti, kaip tai padaryti saugiai“, – aiškina E. Vasaitienė.

 

Praktika – kitas kertinis veiksnys. Vairavimo mokytoja pabrėžia, kad vairavimas yra įgūdis, kurį reikia nuolat lavinti – dažniau vairuojant vis mažiau galvojama apie pačius veiksmus ir jie tampa automatiniai. Bijoti pradžioje yra normalu, bet svarbu nepaleisti vairo vien dėl to, kad vieną kartą buvo nejauku, pataria E. Vasaitienė.

DalintisDalintis
Ankstesnė naujiena

Keisdami padangas – neapsigaukite: ši paslauga vairuotojams privalo būti suteikta nemokamai

Sekanti naujiena

Lietuvoje per 24 metus agrarinio kraštovaizdžio paukščių sumažėjo perpus

Panašios naujienos

Kaip technologijos keičia mūsų bendravimą ir ko tikėtis ateityje?
Aktualijos

Kaip technologijos keičia mūsų bendravimą ir ko tikėtis ateityje?

2025-05-12
Kai namai tampa daugiau nei vieta – svarbiausi žingsniai renkantis butą
Gyvenimas

Kai namai tampa daugiau nei vieta – svarbiausi žingsniai renkantis butą

2025-05-07
Automobilis
Gyvenimas

Netinkamos automobilio padangos gali tapti avarijos priežastimi: ekspertas atsakė, ar tik kaina lemia jų kokybę

2025-05-07
Kaip greičiau susitaupyti pradiniam būsto įnašui: 5 realūs būdai
Finansai

Kaip greičiau susitaupyti pradiniam būsto įnašui: 5 realūs būdai

2025-05-07
saulės baterijos
Finansai

Nutolusias saulės elektrines įsigiję gyventojai prašymus paramai gali teikti iki vasaros pabaigos

2025-05-07
Gerai moters savijautai: 3 medžiagos, kurių atsargomis turi pasirūpinti kiekviena
Gyvenimas

Gerai moters savijautai: 3 medžiagos, kurių atsargomis turi pasirūpinti kiekviena

2025-05-06
Sekanti naujiena
Lietuvoje per 24 metus agrarinio kraštovaizdžio paukščių sumažėjo perpus

Lietuvoje per 24 metus agrarinio kraštovaizdžio paukščių sumažėjo perpus

Simona Bandita

Vyturys ar pelėda? Simona Bandita atskleidė, kodėl keltis anksti ryte yra naudinga

Skaitoma

Siksto koplyčios paslaptis: realiausi kandidatai tapti naujuoju popiežiumi

Siksto koplyčios paslaptis: realiausi kandidatai tapti naujuoju popiežiumi

2025-05-07
Mangai

Ką reikėtų žinoti apie džiovintus mangus?

2022-01-25
Vijokliniai augalai – ką būtina žinoti?

Vijokliniai augalai – ką būtina žinoti?

2020-10-28
Išmokos vaikams nuo 2025 m.: kas priklauso?

Išmokos vaikams nuo 2025 m.: kas priklauso?

2025-01-07
hidrolizacija pamatams

Kokybiška hidroizoliacija pamatams

2021-04-20

Reklama

Proneta Proneta Proneta
Verta pamatyti Verta pamatyti Verta pamatyti

Apie Dainavos gidą

Naujienos

Kaip technologijos keičia mūsų bendravimą ir ko tikėtis ateityje?

Kaip technologijos keičia mūsų bendravimą ir ko tikėtis ateityje?

2025-05-12
Kurios savivaldybės skiria daugiausia lėšų vaikų stovykloms, o kurios beveik nieko?

Kurios savivaldybės skiria daugiausia lėšų vaikų stovykloms, o kurios beveik nieko?

2025-05-12

Skaitomiausia

Siksto koplyčios paslaptis: realiausi kandidatai tapti naujuoju popiežiumi

Siksto koplyčios paslaptis: realiausi kandidatai tapti naujuoju popiežiumi

2025-05-07
Mangai

Ką reikėtų žinoti apie džiovintus mangus?

2022-01-25
  • Rašyti redakcijai
  • Privatumo politika
  • Reklama
  • Susisiekite

© Dainavos gidas

Rezultatų nėra
Žiūrėti visus rezultatus
  • Pradžia
  • Privatumo politika
  • Reklama
  • Susisiekite

© Dainavos gidas