Steigiant bet kokio tipo įmonę, norint, kad viskas būtų tvarkingai ir tinkamai paruošta, reikalingi įmonės nuostatai. Tiesa, jų struktūrą galima visada pakeisti, todėl jeigu norėsite kažką ištrinti arba papildyti – visada tą galėsite padaryti. Nors ir įmonės nuostatų pakeitimas nėra sudėtingas reiškinys, tačiau yra keletą aspektų į kuriuos reikėtų atkreipti dėmesį.
TOP 1 – nuo ko reikėtų pradėti?
Norint pakeisti savo įmonės nuostatus, pirmiausiai reikėtų nuspręsti kokiu būdu jūs juos norėtumėte pakeisti. Tai galima padaryti dviem būdais:
- galite tiesiogiai pateikti dokumentus ir duomenis Registrų Centrui. Jie pateikiami RC klientų aptarnavimo padalinyje
- individualioms įmonėms, uždarosioms akcinėms bendrovėms, viešosioms įstaigoms, asociacijoms, labdaros ir paramos fondams ir mažosioms bendrijoms – suteikta galimybė pateikti prašymą, kuriame nurodytas naujas steigimo dokumento įregistravimas. Visa tai galite padaryti elektroniniu būdu.
TOP 2 – ką daryti toliau, kai pasirenku nuostatų pateikimo būdą?
Jeigu nusprendėte, kad nuostatų keitimas vyks tiesioginiu būdu, tuomet jums reikės:
- Pateikti prašymo formą JAR-1, kuri yra patvirtinta notaro įrašu. Notaro tvirtinimas (ne)reikalingas, kai teikiamas prašymas norint įregistruoti Juridinių asmenų registro nuostatų esančių 45 punkte
- Pateikti pakeistą įmonės steigimo dokumentą
- Pakeisti juridinio asmens organo sprendimą ir patvirtinti jo steigimo dokumentą
- Pateikti asmenybės tapatybės dokumentus to asmens, kuris teikia įmonės nuostatų paraišką. Jeigu dokumentus pateikia tam įgaliotas asmuo, tuomet Registrų Centrui turi būti pateikiami to atstovo asmenybės tapatybės dokumentai.
Jeigu nusprendėte, kad dokumentus pateiksite nuotoliniu būdu, tuomet jums reikės:
- Pirmiausiai jums reikia prisijungti prie RC savitarnos sistemos, jame pasirinkti skilti Juridinių asmenų registras, o tuomet laukelius: Juridinio asmens ir duomenų registravimas, Juridinio asmens duomenų registravimas – įrašyti keičiamus duomenis
- Atlikus visus nurodytus veiksmus, sistema jums sugeneruos ir leis elektroniniu parašu pasirašyti naują sudaryta steigimo dokumentą bei prašymo formą JAR-1-E
- Labai svarbu pabrėžti, kad teikiant prašymą, būtina jį įkelti PDF formatu.
Kokį būdą pasirinkti jau priklauso nuo jūsų. Tiek tiesioginiu, tiek nuotoliniu būdu dokumentai yra sutvarkomi lygiai tokiu pačiu principu.
TOP 3 – ką daryti, kai pasirašyti jau visi dokumentai?
Jeigu tai padarėte tiesioginiu būdu, tuomet Registrų Centro darbuotojas jums praneš per kiek laiko viskas bus įgalinta. Tie, kas nuspręs pasirašyti dokumentus nuotoliniu būdu – neišeikite iš savitarnos sistemos, nes joje turėsite sumokėti nustatyto dydžio atlyginimą per elektroninę bankininkystę bei jūsų prašymas turės būti pateiktas Juridinių asmenų registro tvarkytojui.
Juridinių asmenų registro tvarkytojui neradus jokių kliūčių įregistruoti, steigimo dokumentas yra įregistruojamas ne vėliau kaip per 3 darbo dienas. Atlyginimas už steigimo dokumento įregistravimą yra apie 20 eurų, o prašymą teikiant elektroniniu būdu yra mokamas 18 eurų atlyginimas.