Elektroninė įranga sudaro 25-30 proc. automobilio kainos ir beveik 90 proc. automobilių konstrukcijos naujovių. Nors sugesti gali daugelis automobilio dalių, kai kurie gedimai gali būti daug sudėtingesni nei kiti. Tai ypač pasakytina apie elektros gedimus, kurie gali būti itin didelis, priklausomai nuo dalių, kurios yra pažeidžiamos, taip pat dėl pačios elektros prigimties, kuri gali kelti pavojų visiems naudotojams, kurie su elektros komponentais elgiasi nesilaikydami tam tikrų pagrindinių atsargumo priemonių.
Elektra automobilyje
Elektra yra viena iš energijos rūšių, reikalingų sklandžiam automobilio darbui užtikrinti. Būtent akumuliatoriaus gaminama elektra leidžia užvesti automobilį arba įjungti įvairius žibintus, kontrolines lemputes ir kitus su ja veikiančius priedus.
Elektros sistemų remontas – kokius gedimus gali pataisyti autoelektrikai?
Automobilių elektrikai kasdien tikrina ir remontuoja itin sudėtingas transporto priemonių elektros ir elektronines sistemas: akumuliatorius, įspėjimo apie nukrypimą nuo kelio juostos sistemas, susidūrimo išvengimo sistemas, navigacijos sistemas, generatorių, oro kondicionierius, vairo stiprintuvą, signalizaciją, oro pagalves ir kt. Jie konsultuoja klientus ir rūpinasi naujos įrangos montavimo darbais.
Kaip jie dirba?
Automobilių elektrikai gedimams ir trikdžiams nustatyti naudoja sudėtingą matavimo ir bandymo įrangą. Jie taiso pažeistas grandines ir atlieka visus reikiamus reguliavimus. Jei jie dirba remonto dirbtuvėse, remontą atlieka tiesiogiai transporto priemonėje arba išmontuoja elektronines dalis, kad jas patikrintų ant darbo stalo. Jie vis dažniau bendrauja su klientais, kad galėtų juos konsultuoti ir paaiškinti atliktus remonto darbus. Gamybos dirbtuvėse jie bando naujus modelius, pavyzdžiui, signalizacijas, ant bandymų stendo.
Įprastos atsargumo priemonės atliekant elektros remonto darbus
Kai kurių automobilio elektros komponentų tvarkymas ar remontas gali būti labai pavojingas. Prieš atliekant bet kokius automobilio elektros sistemos darbus, būtina būtinai atjungti neigiamai įkrautą gnybtą nuo akumuliatoriaus. Jei naudotojas atjungia teigiamąjį gnybtą, kyla pavojus, kad susidarys trumpasis jungimas, jei prie automobilio prisiliečia bet kokia laidi medžiaga, dėl to automobilis gali net užsidegti. Dėl šios priežasties naudotojams, norintiems remontuoti automobilio elektros sistemą, taip pat patariama mūvėti pirštines, pagamintas iš izoliacinės medžiagos, pavyzdžiui, latekso.