Veiklos duomenų analizė yra neatsiejama bet kurio verslo dalis, nepriklausomai nuo to, ar tai smulkus, ar stambus verslas. Verslo analitika yra svarbi kiekvienam verslui, kuris stebi savo veiklos rezultatus, juos lygina su ankstesniais ir atlieka prognozes ateičiai. Tai yra viena iš svarbiausių sėkmingo verslo paslapčių.
Verslo duomenų analizės tipai
Verslo duomenų analizės tipai gali būti skirtingi – aprašomoji, prognozinė bei situacinė duomenų analizė. Prieš atliekant bet kokią įmonės veiklos analizę, būtina labai aiškiai suprasti, kokio tikslo šia analize siekiama. Tik taip galima nuspręsti, kokius duomenis ir kokiu būdu analizuosime. Kiekvienu iš šių atvejų taip pat gali būti analizuojami skirtingų sričių duomenys – ekonominiai, finansiniai, gamybos, pardavimo bei kiti rodikliai.
Aprašomoji analizė yra viena paprasčiausių, kurios metu pateikiami labiau faktiniai rodikliai, kurie nurodo konkrečias skaitines reikšmes, tačiau jos tikslas nėra nustatyti tam tikrų ryšių, atlikti prognozes.
Tuo tarpu prognozinės analizės tikslas – prognozuoti tam tikrus veiksmus, atsižvelgiant į praeitų duomenų informaciją. Tai gali būti taikoma pardavimuose, siekiant numatyti, kokios prekės gali turėti paklausą tarp potencialių ar jau esamų klientų.
Trečiuoju atveju duomenys gali būti apdorojami pasitelkiant situacinės analizės principus, kurių metu siekiama numatyti veiksmus, kurių reikalinga imtis vienu ar kitu atveju. Labai dažnai tai galioja sezoniškumo prekėms, kainų reguliavimui. Pirmieji analizės būdai padeda suprasti tam tikras priežastis, prognozuoti ateities situacijas, o štai šioji padeda nustatyti, kokių konkrečių veiksmų būtina imtis.
Verslo analitikos galimybės
Verslo analitikos įrankiai išsiskiria itin plačiomis galimybėmis – jos leidžia analizuoti skirtingo tipo duomenis – detali pardavimų informacija, klientų, skolų analizė ir kt.
Išanalizavus turimus duomenis, galima nustatyti pardavimų pelningumą, kitus duomenis pagal atskiras grupes – prekes, pardavimo vadybininkus, padalinius ir t.t. Tuo tarpu klientus taip pat galima suskirstyti į grupes pagal pelningumą, pamatyti, kiek turime naujų ir prarastų klientų. Įvertinti ir atlikti prognozes klientų išlaikymui ir pritraukimui. Skolų analitika – dar vienas svarbi proceso sritis, kurios metu galima analizuoti ne tik skolininkus, bet ir pradelstų skolų dydį, terminus ir pan. Tai padeda įvertinti priežastis, daryti prognozes ir imtis veiksmų.