Dainavos gidas
  • Naujienos
  • Laisvalaikis
  • Sportas
  • Įdomu
  • Kultūra
  • Sveikata
  • Politika
Rezultatų nėra
Žiūrėti visus rezultatus
  • Alytus
  • Birštonas
  • Druskininkai
  • Lazdijai
  • Šalčininkai
  • Trakai
  • Varėna
Pirmadienis, 12 gegužės, 2025
  • Naujienos
  • Laisvalaikis
  • Sportas
  • Įdomu
  • Kultūra
  • Sveikata
  • Politika
Rezultatų nėra
Žiūrėti visus rezultatus
Dainavos gidas
Rezultatų nėra
Žiūrėti visus rezultatus

Pradžia » Ekspertas: 2020 m. mados prekių kainos Baltijos šalyse turėtų mažėti

Ekspertas: 2020 m. mados prekių kainos Baltijos šalyse turėtų mažėti

Dainavos gidas
2020-01-03
Įdomu
Laikas: 3 min skaitymo
FacebookTwitter

„Šiais metais pagaliau galime tikėtis, kad bendras kainų lygis daugelyje vidutinio ir  premium lygio mados prekių kategorijų mažės. Tam įtakos turės padidėjusi konkurencija mažmeninės prekybos sektoriuje ir į rinką ateinantys naujų formatų prekybininkai”, – prognozuoja Valters Kaže, prekės ženklų strategijos konsultantas ir asocijuotas Latvijos universiteto RISEBA profesorius.

Analizuojant gyventojų perkamąją galią, pastarųjų metų tendencijos ir vartotojų apklausos rodo, jog vartotojai ieško naudingiausio varianto. Tai – dominuojanti tendencija, ir ji yra natūrali. Nepaisant to, kad bendra perkamoji galia stabiliai ir palaipsniui didėja, Lietuvoje, 2018 m. Eurostat duomenimis, ji vis dar yra 30 proc. mažesnė už tokių šalių kaip Liuksemburgas, Vokietija, Austrija vidurkį. Taip pat žmonės pradėjo dažniau apsipirkti internete, t.y., vartotojai renkasi alternatyvius apsipirkimo būdus.

Baltijos šalyse trūksta išparduotuvių

Ekspertas pabrėžia, kad šiuo metu Baltijos šalių mažmeninės prekybos sektoriuje trūksta išparduotuvių (angl. „outlet”) centrų, kuriuose sutelkta daug atskirų prekės ženklų – tokia prekybos koncepcija populiari visame pasaulyje.

„Kitų Europos šalių mažmeninės prekybos sektoriuje kasmet duris atveria vidutiniškai 4–6 stambūs daugybės prekės ženklų išparduotuvių projektai. Iš viso tokio tipo didelių prekybos centrų skaičius viršija 180, o Baltijos šalių rinkoje tokių prekybos centrų išvis nėra. Kadangi tokio formato parduotuvės išsiskiria ypatingomis kainomis, kurios yra bent 25 proc. mažesnės nei tokių pačių prekių kainos klasikinėse parduotuvėse, tai daro įtaką ne tik atskiriems vartotojams, bet taip pat gali paveikti visą mažmeninės prekybos sektorių – šios rinkos dalyviams gali tekti keisti savo kainų politiką “, – aiškina V. Kaže.

2020 m. Baltijos šalyse bus atidarytas pirmasis išparduotuvių miestelis „Via Jurmala Outlet Village” Latvijoje. Jame veiks 77 prekės ženklo parduotuvės, kurių kainos bus vidutiniškai 30 proc. mažesnės, palyginti su esamais prekybos centrų pasiūlymais. Galima prognozuoti, kad kitais metais pasikeis ir Lietuvos gyventojų įpročiai – pirkėjai, kurie teikia pirmenybę Vakarų Europos išparduotuvėms, svarstys galimybę apsipirkti arčiau namų. O tie vartotojai, kurie daugiausiai naudojasi vidaus rinkoje siūlomomis prekėmis, turės papildomą paskatą pasinaudoti proga apsipirkti naujo formato prekybos centre.

Populiari išparduotuvių koncepcija keis ir lietuvių apsipirkimo įpročius

Daug prekių ženklų jungiančių išparduotuvių idėjos ištakos yra JAV, kur 1974 m. atsirado pirmoji tokia parduotuvė. Pradinis jų tikslas buvo skatinti ankstesnio sezono prekių ar kitų mažiau likvidžių daiktų pardavimus. Vis dėlto netrukus šio formato prekybos centruose atsirado ir daugelis brangesnių prekių ženklų, kurie pasiūlė 25 proc. mažesnes kainas nei tradiciniuose prekybos centruose. Per pastaruosius kelis dešimtmečius ši koncepcija labai pasikeitė ir išsivystė.

„Pirmiausia išparduotuvės išpopuliarėjo Vakarų Europoje (pavyzdžiui, Italijoje, Ispanijoje, Vokietijoje, Didžiojoje Britanijoje), Azijoje ir kituose regionuose. Verta pridurti, kad išsivysčiusiose rinkose, tokiose kaip Jungtinė Karalystė, tai yra sparčiausiai auganti mažmeninės prekybos koncepcija. Antra, labai pasikeitė pati jos esmė – vietoje parduotuvių, prekiaujančių nepaklausiomis prekėmis, atsirado prekybos vietų, kuriose siūlomos specialiai šiam prekybos kanalui sukurtų produktų linijos. Koncepcija vystėsi įvairiomis kryptimis, siūloma jau ne tik madingų daiktų ir aksesuarų, bet ir elektronikos bei kitų prekių kategorijų, pramogų ir poilsio būdų. Taip pat padaugėjo ir drabužių prekės ženklų, kurių dalis viršijo 40 proc. nuo viso siūlomo asortimento. Trečia, tokie prekybos centrai tapo didesni ir geografiškai arčiau vartotojo”, – sako V. Kaže.

Ekspertas pabrėžia, kad pirmojo išparduotuvių miestelio atidarymas Baltijos šalyse paveiks ne tik populiarių mados prekės ženklų kainų lygį, bet ir vartotojų apsipirkimo įpročius.

„Analitikų vertinimu, nuo 2012 m. išparduotuvių apyvarta augo vidutiniškai po 10 proc. per metus. Tuo tarpu „GlobalData Consumer Research” tyrimo duomenimis, daugiau nei 23 proc. daug prekės ženklų jungiančių išparduotuvių pirkėjų per penkerių metų laikotarpį planuoja dažniau apsilankyti tokio tipo parduotuvėse. Tai lemia daugybė veiksnių, pavyzdžiui, patrauklios kainos ir skirtingas prekių bei prekės ženklų asortimentas, kurio nėra kitose mažmeninės prekybos vietose. Tai skatina žmones pirkti ne tik per išpardavimus, bet ir visus metus “, – sako V. Kaže.

DalintisDalintis
Ankstesnė naujiena

Nuo šių metų – naujovės taksi ir pavėžėjų veiklose

Sekanti naujiena

Visa informacija apie globą, įvaikinimą ir paslaugas – vienoje vietoje

Panašios naujienos

Įdomu

Paaiškėjo, kurie geriausi šefai atstovaus Lietuvai prestižiniame konkurse

2025-05-09
Gyvenimas

Kurie zodiako ženklai apdovanoti puikia sveikata, o kuriems ne taip pasisekė?

2025-04-29
Tirpioji kava yra tikra kava: ekspertės siūlo geriau pažinti šį gėrimą
Gyvenimas

Tirpioji kava yra tikra kava: ekspertės siūlo geriau pažinti šį gėrimą

2025-04-28
Šventė gamtos širdyje: festivalis „Vidur girių“ skiriamas Čepkelių rezervato 50-mečiui
Įdomu

Šventė gamtos širdyje: festivalis „Vidur girių“ skiriamas Čepkelių rezervato 50-mečiui

2025-04-15
Įspūdingi žali kiaušiniai: nudažysit natūraliai, o bus gražūs kaip pavasario žolė
Įdomu

Įspūdingi žali kiaušiniai: nudažysit natūraliai, o bus gražūs kaip pavasario žolė

2025-04-15
Garsus Ispanijos parfumeris atskleidė, kuo kvepia Lietuva
Įdomu

Garsus Ispanijos parfumeris atskleidė, kuo kvepia Lietuva

2025-04-11
Sekanti naujiena
Visa informacija apie globą, įvaikinimą ir paslaugas – vienoje vietoje

Visa informacija apie globą, įvaikinimą ir paslaugas – vienoje vietoje

2019 m. Lietuvoje šilčiausi per visą meteorologinių stebėjimų istoriją

2019 m. Lietuvoje šilčiausi per visą meteorologinių stebėjimų istoriją

Skaitoma

Siksto koplyčios paslaptis: realiausi kandidatai tapti naujuoju popiežiumi

Siksto koplyčios paslaptis: realiausi kandidatai tapti naujuoju popiežiumi

2025-05-07
Mangai

Ką reikėtų žinoti apie džiovintus mangus?

2022-01-25
Išmokos vaikams nuo 2025 m.: kas priklauso?

Išmokos vaikams nuo 2025 m.: kas priklauso?

2025-01-07
Iš apyvartos bus išimtos 1 ir 2 euro centų monetos – atsiskaitant grynaisiais, sumos bus apvalinamos

Iš apyvartos bus išimtos 1 ir 2 euro centų monetos – atsiskaitant grynaisiais, sumos bus apvalinamos

2024-12-18
Atraminio guolio priežiūra

Atraminio guolio priežiūra

2023-06-29

Reklama

Proneta Proneta Proneta
Verta pamatyti Verta pamatyti Verta pamatyti

Apie Dainavos gidą

Naujienos

Misija sėkmingai vykdoma – nykstantys apuokai iš Lietuvos zoologijos sodo grįžta į gamtą

Misija sėkmingai vykdoma – nykstantys apuokai iš Lietuvos zoologijos sodo grįžta į gamtą

2025-05-11

Lietuva prisistatė Venecijos architektūros bienalėje

2025-05-10

Skaitomiausia

Siksto koplyčios paslaptis: realiausi kandidatai tapti naujuoju popiežiumi

Siksto koplyčios paslaptis: realiausi kandidatai tapti naujuoju popiežiumi

2025-05-07
Mangai

Ką reikėtų žinoti apie džiovintus mangus?

2022-01-25
  • Rašyti redakcijai
  • Privatumo politika
  • Reklama
  • Susisiekite

© Dainavos gidas

Rezultatų nėra
Žiūrėti visus rezultatus
  • Pradžia
  • Privatumo politika
  • Reklama
  • Susisiekite

© Dainavos gidas