Dainavos gidas
  • Naujienos
  • Laisvalaikis
  • Sportas
  • Įdomu
  • Kultūra
  • Sveikata
  • Politika
Rezultatų nėra
Žiūrėti visus rezultatus
  • Alytus
  • Birštonas
  • Druskininkai
  • Lazdijai
  • Šalčininkai
  • Trakai
  • Varėna
Šeštadienis, 20 gruodžio, 2025
  • Naujienos
  • Laisvalaikis
  • Sportas
  • Įdomu
  • Kultūra
  • Sveikata
  • Politika
Rezultatų nėra
Žiūrėti visus rezultatus
Dainavos gidas
Rezultatų nėra
Žiūrėti visus rezultatus

Pradžia » Įdomu » Ekspertas: 2020 m. mados prekių kainos Baltijos šalyse turėtų mažėti

Ekspertas: 2020 m. mados prekių kainos Baltijos šalyse turėtų mažėti

Dainavos gidas
2020-01-03
Įdomu
Laikas: 3 min skaitymo
FacebookTwitter

„Šiais metais pagaliau galime tikėtis, kad bendras kainų lygis daugelyje vidutinio ir  premium lygio mados prekių kategorijų mažės. Tam įtakos turės padidėjusi konkurencija mažmeninės prekybos sektoriuje ir į rinką ateinantys naujų formatų prekybininkai”, – prognozuoja Valters Kaže, prekės ženklų strategijos konsultantas ir asocijuotas Latvijos universiteto RISEBA profesorius.

Analizuojant gyventojų perkamąją galią, pastarųjų metų tendencijos ir vartotojų apklausos rodo, jog vartotojai ieško naudingiausio varianto. Tai – dominuojanti tendencija, ir ji yra natūrali. Nepaisant to, kad bendra perkamoji galia stabiliai ir palaipsniui didėja, Lietuvoje, 2018 m. Eurostat duomenimis, ji vis dar yra 30 proc. mažesnė už tokių šalių kaip Liuksemburgas, Vokietija, Austrija vidurkį. Taip pat žmonės pradėjo dažniau apsipirkti internete, t.y., vartotojai renkasi alternatyvius apsipirkimo būdus.

Baltijos šalyse trūksta išparduotuvių

Ekspertas pabrėžia, kad šiuo metu Baltijos šalių mažmeninės prekybos sektoriuje trūksta išparduotuvių (angl. „outlet”) centrų, kuriuose sutelkta daug atskirų prekės ženklų – tokia prekybos koncepcija populiari visame pasaulyje.

„Kitų Europos šalių mažmeninės prekybos sektoriuje kasmet duris atveria vidutiniškai 4–6 stambūs daugybės prekės ženklų išparduotuvių projektai. Iš viso tokio tipo didelių prekybos centrų skaičius viršija 180, o Baltijos šalių rinkoje tokių prekybos centrų išvis nėra. Kadangi tokio formato parduotuvės išsiskiria ypatingomis kainomis, kurios yra bent 25 proc. mažesnės nei tokių pačių prekių kainos klasikinėse parduotuvėse, tai daro įtaką ne tik atskiriems vartotojams, bet taip pat gali paveikti visą mažmeninės prekybos sektorių – šios rinkos dalyviams gali tekti keisti savo kainų politiką “, – aiškina V. Kaže.

2020 m. Baltijos šalyse bus atidarytas pirmasis išparduotuvių miestelis „Via Jurmala Outlet Village” Latvijoje. Jame veiks 77 prekės ženklo parduotuvės, kurių kainos bus vidutiniškai 30 proc. mažesnės, palyginti su esamais prekybos centrų pasiūlymais. Galima prognozuoti, kad kitais metais pasikeis ir Lietuvos gyventojų įpročiai – pirkėjai, kurie teikia pirmenybę Vakarų Europos išparduotuvėms, svarstys galimybę apsipirkti arčiau namų. O tie vartotojai, kurie daugiausiai naudojasi vidaus rinkoje siūlomomis prekėmis, turės papildomą paskatą pasinaudoti proga apsipirkti naujo formato prekybos centre.

Populiari išparduotuvių koncepcija keis ir lietuvių apsipirkimo įpročius

Daug prekių ženklų jungiančių išparduotuvių idėjos ištakos yra JAV, kur 1974 m. atsirado pirmoji tokia parduotuvė. Pradinis jų tikslas buvo skatinti ankstesnio sezono prekių ar kitų mažiau likvidžių daiktų pardavimus. Vis dėlto netrukus šio formato prekybos centruose atsirado ir daugelis brangesnių prekių ženklų, kurie pasiūlė 25 proc. mažesnes kainas nei tradiciniuose prekybos centruose. Per pastaruosius kelis dešimtmečius ši koncepcija labai pasikeitė ir išsivystė.

„Pirmiausia išparduotuvės išpopuliarėjo Vakarų Europoje (pavyzdžiui, Italijoje, Ispanijoje, Vokietijoje, Didžiojoje Britanijoje), Azijoje ir kituose regionuose. Verta pridurti, kad išsivysčiusiose rinkose, tokiose kaip Jungtinė Karalystė, tai yra sparčiausiai auganti mažmeninės prekybos koncepcija. Antra, labai pasikeitė pati jos esmė – vietoje parduotuvių, prekiaujančių nepaklausiomis prekėmis, atsirado prekybos vietų, kuriose siūlomos specialiai šiam prekybos kanalui sukurtų produktų linijos. Koncepcija vystėsi įvairiomis kryptimis, siūloma jau ne tik madingų daiktų ir aksesuarų, bet ir elektronikos bei kitų prekių kategorijų, pramogų ir poilsio būdų. Taip pat padaugėjo ir drabužių prekės ženklų, kurių dalis viršijo 40 proc. nuo viso siūlomo asortimento. Trečia, tokie prekybos centrai tapo didesni ir geografiškai arčiau vartotojo”, – sako V. Kaže.

Ekspertas pabrėžia, kad pirmojo išparduotuvių miestelio atidarymas Baltijos šalyse paveiks ne tik populiarių mados prekės ženklų kainų lygį, bet ir vartotojų apsipirkimo įpročius.

„Analitikų vertinimu, nuo 2012 m. išparduotuvių apyvarta augo vidutiniškai po 10 proc. per metus. Tuo tarpu „GlobalData Consumer Research” tyrimo duomenimis, daugiau nei 23 proc. daug prekės ženklų jungiančių išparduotuvių pirkėjų per penkerių metų laikotarpį planuoja dažniau apsilankyti tokio tipo parduotuvėse. Tai lemia daugybė veiksnių, pavyzdžiui, patrauklios kainos ir skirtingas prekių bei prekės ženklų asortimentas, kurio nėra kitose mažmeninės prekybos vietose. Tai skatina žmones pirkti ne tik per išpardavimus, bet ir visus metus “, – sako V. Kaže.

DalintisDalintis

Panašios naujienos

Kelionės ne dėl nuotraukų, o dėl patirčių: keičiasi lietuvių kelionių vertybės
Įdomu

Kelionės ne dėl nuotraukų, o dėl patirčių: keičiasi lietuvių kelionių vertybės

2025-12-19
Prabangūs Naujieji metai Dubajuje, jūs galite tai patirti
Įdomu

Prabangūs Naujieji metai Dubajuje, jūs galite tai patirti

2025-12-16
„Michelin“ pelnęs šefas T. Eidukevičius atskleidė savo firminį kalėdinį desertą
Įdomu

„Michelin“ pelnęs šefas T. Eidukevičius atskleidė savo firminį kalėdinį desertą

2025-12-12
Šaulių priesaika
Aktualijos

Apsisprendę tapti šauliais: sukauptą patirtį galime panaudoti Tėvynės labui

2025-11-26
Paaiškino, kodėl „viral“ turinys traukia it magnetas: veikia stipriau, nei manome
Įdomu

Paaiškino, kodėl „viral“ turinys traukia it magnetas: veikia stipriau, nei manome

2025-11-24
Atskleistos 2025 m. kalėdų dekoro tendencijos: madoje išlieka kaspinai, dekoruokite ir veidrodžiais
Gyvenimas

Atskleistos 2025 m. kalėdų dekoro tendencijos: madoje išlieka kaspinai, dekoruokite ir veidrodžiais

2025-11-20

Skaitoma

papuošalai

Patarimai, kaip priderinti papuošalus prie kiekvienos aprangos

2022-09-02
8 kg aukso ir virš milijono eurų – krūva įtariamųjų Žemės ūkio ministerijoje

8 kg aukso ir virš milijono eurų – krūva įtariamųjų Žemės ūkio ministerijoje

2025-12-17

Rudamina oficialiai tapo 2025 metų mažąja Lietuvos kultūros sostine

2025-03-05
Lapkričio 14 d. Alytaus rotušėje atidaroma fraktalinio meno paroda

Lapkričio 14 d. Alytaus rotušėje atidaroma fraktalinio meno paroda

2016-11-14
Juodieji išpardavimai: dauguma sakė nieko nepirks, bet išleido trečdaliu daugiau nei pernai

Juodieji išpardavimai: dauguma sakė nieko nepirks, bet išleido trečdaliu daugiau nei pernai

2025-12-13

Reklama

Proneta Proneta Proneta
Verta pamatyti Verta pamatyti Verta pamatyti

Dainavos krašto naujienų portalas, skelbiantis Tau aktualias žinias ir įvykius.

Naujienos

Du patikimi receptai Kūčių stalui: svogūnų blynai bei karamelizuoti svogūnai su grybais

Du patikimi receptai Kūčių stalui: svogūnų blynai bei karamelizuoti svogūnai su grybais

2025-12-20
Kelionės ne dėl nuotraukų, o dėl patirčių: keičiasi lietuvių kelionių vertybės

Kelionės ne dėl nuotraukų, o dėl patirčių: keičiasi lietuvių kelionių vertybės

2025-12-19

Skaitomiausia

papuošalai

Patarimai, kaip priderinti papuošalus prie kiekvienos aprangos

2022-09-02
8 kg aukso ir virš milijono eurų – krūva įtariamųjų Žemės ūkio ministerijoje

8 kg aukso ir virš milijono eurų – krūva įtariamųjų Žemės ūkio ministerijoje

2025-12-17
  • Rašyti redakcijai
  • Privatumo politika
  • Reklama
  • Susisiekite

© Dainavos gidas

Rezultatų nėra
Žiūrėti visus rezultatus
  • Naujienos
  • Laisvalaikis
  • Sportas
  • Įdomu
  • Kultūra
  • Sveikata
  • Politika

© Dainavos gidas