Dainavos gidas
  • Naujienos
  • Laisvalaikis
  • Sportas
  • Įdomu
  • Kultūra
  • Sveikata
  • Politika
Rezultatų nėra
Žiūrėti visus rezultatus
  • Alytus
  • Birštonas
  • Druskininkai
  • Lazdijai
  • Šalčininkai
  • Trakai
  • Varėna
Trečiadienis, 26 lapkričio, 2025
  • Naujienos
  • Laisvalaikis
  • Sportas
  • Įdomu
  • Kultūra
  • Sveikata
  • Politika
Rezultatų nėra
Žiūrėti visus rezultatus
Dainavos gidas
Rezultatų nėra
Žiūrėti visus rezultatus

Pradžia » Įdomu » E. prekybininkai laukia užaugsiančių Z kartos pirkėjų

E. prekybininkai laukia užaugsiančių Z kartos pirkėjų

Redakcija
2017-02-19
Įdomu
Laikas: 3 min skaitymo
FacebookTwitter

Vis labiau populiarėjanti internetinė prekyba netrukus sulauks didžiulio proveržio, kurį sukels dabartinės vadinamosios Z kartos (vaikai, gimę po 2000-ųjų) atstovai, tapsiantys itin aktyviais elektroninių parduotuvių klientais. Vis dėlto e. prekybininkams patariama nesnausti, belaukiant, kol būsimi pirkėjai užaugs, bet pratinti internetu pirkti vyresniųjų kartų atstovus, nes šie turi žymiai didesnę perkamąją galią.

Šiuo metu aktyviausiai internetu perka 25–54 m. amžiaus žmonės, kurie priskiriami X kartai. Europos Sąjungos (ES) statistikos agentūros „Eurostat“ duomenimis, net 69 proc. šiai amžiaus grupei priklausančių žmonių perka internetu (25–54 m. amžiaus lietuvių, perkančių internetu, yra 51 proc.). X kartos atstovų, nevengiančių tradicines parduotuves iškeisti į elektronines, gretos per pastaruosius 10 metų palaipsniui augo, tačiau ant kulnų sparčiai lipa Y kartos atstovai (16–24 m. amžiaus jaunimas).

„Prekybos internetu „proveržiai“ sutampa su šiuolaikinių informacinių technologijų kaita, ji lemia tam tikros kartos žmonių kasdienius įpročius. X kartos žmonės kone prieš ketvirtį amžiaus, atsiradus pirmiesiems asmeniniams kompiuteriams ir internetui, „užkūrė“ e. prekybos variklį. Besikeičiančių ir tobulėjančių informacinių technologijų įkarštyje gimę Y kartos atstovai tampa aktyviausiais elektroninių parduotuvių lankytojais.

Neabejotina, kad jau netolimoje ateityje į elektroninės prekybos rinką įsiliejus Z kartai bus pasiektas kone kulminacinis taškas. Ši karta jau bus užaugusi ne tik žaisdama kompiuterinius žaidimus ir naudodamasi „youtube“, feisbuku ar instagramu, bet ir egzistuojant elektroninei prekybai, todėl jos nebereikės mokyti ir pratinti pirkti internetu, e. prekybą jie priims visiškai natūraliai“, – tvirtina Lietuvos pašto rinkos tyrimų vadovė, e. prekybos ekspertė Edita Jurkienė.

Y kartai priskiriamų 16–24 m. amžiaus jaunuolių pirkimo internetu ES šalyse vidurkis – 68 proc. Naujausio Lietuvos pašto užsakymu atlikto kasmetinio Lietuvos gyventojų pirkimo įpročių tyrimo rezultatai rodo, kad mūsų šalyje dažniausiai internetu perka būtent 16–24 m. amžiaus jaunimas. Virtualiojoje erdvėje perka 65 proc. šios amžiaus grupės lietuvaičių.

Pasaulyje internetu mažiausiai perka 55–74 m. amžiaus žmonės, priskiriami vadinamajai Prarastajai, arba Kūdikių bumo, kartai. Šios amžiaus grupės žmonių, perkančių internetu, ES šalių gyventojų vidurkis siekia 55 proc. Tuo tarpu Lietuvoje rečiau nei kas penktas 55–74 metų internautas yra bandęs pirkti e. parduotuvėse.

„Nepaisant to, kad šios amžiaus grupės pirkimo internetu rodikliai ne tik išlieka žemiausi, bet ir žmonių pirkimo įpročiai keičiasi lėčiau, nedrįsčiau „nurašyti“ žmonių, kuriems per 55-erius, mat dar po kelių metų šią amžiaus kategoriją papildys X kartos atstovai. Tad e. parduotuvėms, siekiančioms didinti klientų skaičių, reikėtų atsigręžti į žmones, kurie šiandien yra netoli pusamžio ribos.

Svarbu pažymėti, kad šiuolaikinėje senstančioje visuomenėje vyresnioji karta verslo akiratyje užims vis stipresnes pozicijas – tiek dėl patirties ir „susigyvenimo“ su technologijomis, tiek dėl savo finansinių galimybių“, – pažymėjo Lietuvos pašto rinkos tyrimų vadovė.

Lietuvos pašto duomenimis, e. parduotuvėse perka 48 proc. šalies gyventojų, besinaudojančių internetu. Internetu perkančių ES šalių gyventojų vidurkis siekia 66 proc.

Lietuvos pašto užsakymu Lietuvos gyventojų pirkimo įpročių tyrimą 2016 m. gruodį–2017 m. sausį atliko viešosios nuomonės ir rinkos tyrimų bendrovė „SIC“. Tyrimo metu apklausti 16–74 metų Lietuvos gyventojai.

 

Tomas Bašarovas

Akcinė bendrovės Lietuvos paštas atstovas

DalintisDalintis

Panašios naujienos

Paaiškino, kodėl „viral“ turinys traukia it magnetas: veikia stipriau, nei manome
Įdomu

Paaiškino, kodėl „viral“ turinys traukia it magnetas: veikia stipriau, nei manome

2025-11-24
Atskleistos 2025 m. kalėdų dekoro tendencijos: madoje išlieka kaspinai, dekoruokite ir veidrodžiais
Gyvenimas

Atskleistos 2025 m. kalėdų dekoro tendencijos: madoje išlieka kaspinai, dekoruokite ir veidrodžiais

2025-11-20
Kaip išsirinkti termo puodelį automobiliui?
Įdomu

Kaip išsirinkti termo puodelį automobiliui?

2025-11-13
„Receptas kultūrai“: kai menas atranda kelią į atokiausią senjoro kiemą
Gyvenimas

„Receptas kultūrai“: kai menas atranda kelią į atokiausią senjoro kiemą

2025-11-13
Skalbinių psichologija: ką švaros įpročiai sako apie kiekvieną?
Gyvenimas

Skalbinių psichologija: ką švaros įpročiai sako apie kiekvieną?

2025-11-09
Agnė Kuzmickaitė sukūrė aprangą besirūpinantiems senjorais: orumo ir pokyčio ženklas
Grožis

Agnė Kuzmickaitė sukūrė aprangą besirūpinantiems senjorais: orumo ir pokyčio ženklas

2025-10-28

Skaitoma

„Juodasis penktadienis“ artėja: pusė šalies gyventojų ketina apsipirkti internetu – kaip neišlaidauti ir išvengti sukčių

„Juodasis penktadienis“ artėja: pusė šalies gyventojų ketina apsipirkti internetu – kaip neišlaidauti ir išvengti sukčių

2025-11-21
Vėjo varpeliai: istorija, simbolika ir nauda

Vėjo varpeliai: istorija, simbolika ir nauda

2024-09-25
Mangai

Ką reikėtų žinoti apie džiovintus mangus?

2022-01-25
hidrolizacija pamatams

Kokybiška hidroizoliacija pamatams

2021-04-20
Didžiausias kačių augintojų galvos skausmas: kaip kraiko dėžė tampa konfliktų priežastimi?

Didžiausias kačių augintojų galvos skausmas: kaip kraiko dėžė tampa konfliktų priežastimi?

2025-11-22

Reklama

Proneta Proneta Proneta
Verta pamatyti Verta pamatyti Verta pamatyti

Dainavos krašto naujienų portalas, skelbiantis Tau aktualias žinias ir įvykius.

Naujienos

Kai skelbimas yra, o darbo – ne: specialistė atskleidžia darbo atrankų užkulisius

Kai skelbimas yra, o darbo – ne: specialistė atskleidžia darbo atrankų užkulisius

2025-11-25
Paaiškino, kodėl „viral“ turinys traukia it magnetas: veikia stipriau, nei manome

Paaiškino, kodėl „viral“ turinys traukia it magnetas: veikia stipriau, nei manome

2025-11-24

Skaitomiausia

„Juodasis penktadienis“ artėja: pusė šalies gyventojų ketina apsipirkti internetu – kaip neišlaidauti ir išvengti sukčių

„Juodasis penktadienis“ artėja: pusė šalies gyventojų ketina apsipirkti internetu – kaip neišlaidauti ir išvengti sukčių

2025-11-21
Vėjo varpeliai: istorija, simbolika ir nauda

Vėjo varpeliai: istorija, simbolika ir nauda

2024-09-25
  • Rašyti redakcijai
  • Privatumo politika
  • Reklama
  • Susisiekite

© Dainavos gidas

Rezultatų nėra
Žiūrėti visus rezultatus
  • Naujienos
  • Laisvalaikis
  • Sportas
  • Įdomu
  • Kultūra
  • Sveikata
  • Politika

© Dainavos gidas