Artėjant didžiausioms metų šventėms, prekybos tinklo „Rimi“ atliktos pirkėjų nuomonės apklausos rezultatai parodė kaip keičiasi lietuvių apsipirkimo įpročiai prieššventiniu laikotarpiu ir kokie prioritetai formuoja pasiruošimą Kalėdoms. Šių metų spalio mėn. atliktos apklausos rezultatai rodo, kad taupymas ir praktiškumas šiemet tampa svarbiausiais akcentais, o akcijos ir išankstinis planavimas – pagrindiniai būdai sutaupyti.
Taupymo strategijos ir biudžeto ribos
Net 37 proc. apklaustųjų nurodė, kad sutaupyti jiems labiausiai padeda dovanų ir maisto pirkimas akcijų metu, o 30 proc. renkasi planuoti pirkinius iš anksto. Įdomu, kad 13 proc. kuria naujas tradicijas, pavyzdžiui, susitaria dovanoti mažiau, o 12 proc. dovanas ir maistą gamina namuose. Tai rodo, kad lietuviai tampa sąmoningesni ir ieško būdų optimizuoti išlaidas.
Anot Lukos Lesauskaitės-Remeikės, „Rimi Lietuva“ viešųjų ryšių ir korporatyvinės atsakomybės vadovės, vienas pagrindinių prekybos tinklo tikslų šventiniu laikotarpiu yra užtikrinti, jog viską, ko gali prireikti šventėms, pirkėjai galėtų patogiai atrasti vienoje vietoje ir už prieinamą kainą.
„Viso šventinio laikotarpio metu taikysime nuolaidas įvairioms aktualioms prekių kategorijoms – nuo kalėdinių dekoracijų, dovanų rinkinių ir saldumynų iki įvairiausių maisto produktų šventiniam stalui. Kviečiame pirkėjus pasiruošti šventėms iš anksto – tai padės sutaupyti ne tik pinigų, bet ir brangaus laiko“, – sako ji.
Apklausa rodo, kad pirkėjams biudžeto planavimas taip pat išlieka aktualus: 33 proc. šventėms ketina skirti iki 150 eurų, 27 proc. – iki 250 eurų, o 11 proc. – daugiau nei 400 eurų. Daugiau nei pusė (52 proc.) planuoja išleisti tiek pat, kiek pernai, tačiau trečdalis (33 proc.) ketina sumažinti išlaidas. Tik 13 proc. planuoja išleisti daugiau.
„Infliacija ir ekonominiai pokyčiai neišvengiamai daro įtaką pirkėjų sprendimams – net 30 proc. apklaustųjų nurodė, kad išaugusi infliacija paskatino peržiūrėti ir iš naujo įvertinti šventinį biudžetą. Pastebime ir džiaugiamės, kad žmonės vis labiau apgalvoja šventinius pirkinius ir planuoja išlaidas atsakingai“, – teigia L. Lesauskaitė-Remeikė.
Renkasi praktiškas dovanas
Praktiškos dovanos – absoliutus favoritas: jas renkasi net 62 proc. respondentų. 20 proc. dovanoja mielas smulkmenas, 12 proc. – valgomas dovanas, o keliones ar patirtis – vos 5 proc. Daugiausia dovanojama šeimos nariams (51 proc.), trečdalis dovanas skiria ir draugams, o 16 proc. – tik vaikams.
„Šiemet dovanos bus labiau orientuotos į funkcionalumą, o ne į prabangą ar emocinę vertę. Tai susiję su bendru taupymo poreikiu ir ekonomine situacija. Vis dėlto matome ir tendenciją, kad dalis pirkėjų ieško būdų įtraukti tvarumo aspektus – nors tai dar nėra masinis reiškinys, tvarumo svarba po truputį auga“, – komentuoja „Rimi“ prekybos tinklo atstovė.
Kada pradėti ruoštis?
Dauguma žmonių Kalėdoms pradeda ruoštis gruodžio pradžioje (53 proc.), trečdalis palieka tai paskutinei savaitei (28 proc.), o dalis – net 15 proc. – pasirengimą pradeda lapkritį ar dar anksčiau. Pasak L. Lesauskaitės-Remeikės, išankstinis planavimas padeda išvengti chaotiškų paskutinės minutės pirkinių.
„Kasmet matome, kad vėlyvi apsipirkimai sukelia daug streso ir lemia didesnes išlaidas. Todėl skatiname planuoti anksčiau – taip galima pasinaudoti nuolaidomis, išvengti eilių ir rasti daugiau laiko šventėms su artimaisiais. Iš anksto pasiruošus, šventinis laikotarpis tampa gerokai ramesnis ir jaukesnis“, – sako ji.













