Dainavos gidas
  • Naujienos
  • Laisvalaikis
  • Sportas
  • Įdomu
  • Kultūra
  • Sveikata
  • Politika
Rezultatų nėra
Žiūrėti visus rezultatus
  • Alytus
  • Birštonas
  • Druskininkai
  • Lazdijai
  • Šalčininkai
  • Trakai
  • Varėna
Sekmadienis, 18 gegužės, 2025
  • Naujienos
  • Laisvalaikis
  • Sportas
  • Įdomu
  • Kultūra
  • Sveikata
  • Politika
Rezultatų nėra
Žiūrėti visus rezultatus
Dainavos gidas
Rezultatų nėra
Žiūrėti visus rezultatus

Pradžia » Ar tikrai klientas visada teisus? Dėl kokio elgesio kenčia aptarnaujantis personalas

Ar tikrai klientas visada teisus? Dėl kokio elgesio kenčia aptarnaujantis personalas

Paulius Liškauskas
2025-02-03
Aktualijos, Verslas, Verslo gidas
Laikas: 4 min skaitymo
Asociatyvi nuotr. | Freepik

Asociatyvi nuotr. | Freepik

FacebookTwitter

Skirtingas paslaugas teikiančių valstybinių ir verslo įmonių atstovai kalba apie neraminančią situaciją – daugiau nei pusė aptarnavimo sektoriaus darbuotojų yra patyrę psichologinį klientų smurtą. Naujausi duomenys rodo, kad beveik trečdalis tokiais atvejais nesulaukia darbdavio pagalbos.

 

Situaciją aptarnavimo sektoriuje atkleidė degalinių tinklo „Circle K“ užsakymu šių metų sausį Lietuvoje atlikta „Intra research“ apklausa.

 

Siekdamas atkreipti dėmesį į šią problemą, degalinių tinkas „Circle K“ vykdo kampaniją „Gerumo savaitė“, kurios metu kartu su partneriais – Vilniaus universiteto ligonine Santaros klinikomis, AB „Regitra“, tarptautine siuntų bendrove „Venipak“ bei Šiaulių arena – siekia didinti visuomenės informuotumą darbuotojų emocinės gerovės klausimais.

 

Pasigenda darbdavio reakcijos

 

Apklausos duomenimis, netinkamo klientų elgesio atvejais 38 proc. respondentų sulaukė darbdavio pagalbos, tačiau daugiau nei ketvirtadalis (28 proc.) įvardijo neturėję tokio užnugario.

 

„Šie skaičiai rodo, kad apie problemą reikia kalbėti daugiau. Dėl visuomenėje vis dar  vyraujančios nuomonės „klientas visada teisus“, darbuotojai kartais nutyli apie susiklosčiusias situacijas, bijo pranešti apie nemalonias patirtis arba priima jas kaip neišvengiamą faktorių, lydintį jų profesiją. Kai darbdaviai nežino, nestebi situacijos, negali ir padėti, todėl vidinės įmonės apklausos, realūs pokalbiai su darbuotojais bei situacijos analizė yra labai svarbu. Būtent todėl pakvietėme skirtingus paslaugų sektoriaus atstovus kalbėti apie problemą garsiau“, – teigia „Circle K“ žmogiškųjų išteklių verslo partnerė Justina Gulbinskienė.

 

Degalinių tinklo atstovės teigimu, saugi darbo aplinka darbuotojams ir mokymai, kaip elgtis įvykus nemaloniam incidentui turėtų tapti vienu svarbiausių kiekvienos įmonės prioritetų.

 

„Suvokiant galimą riziką darbuotojų fizinei ir psichinei sveikatai, per pastaruosius trejus metus šią problemą sprendėme įvairiomis priemonėmis. Po truputį galime pastebėti teigiamus pokyčius: 2022 m. neigiamą klientų elgesį mūsų degalinėse Lietuvoje teigė patyręs 41 proc. darbuotojų. 2025 m. duomenimis, šis rodiklis sumažėjo iki 36 procentų. Skaičiai vis dar yra dideli, tačiau matoma teigiama tendencija, kurią taip pat atskleidė mūsų atlikta vidinė apklausa – daugiau nei 90 proc. darbuotojų žino, kur reikia kreiptis pagalbos ir vis dažniau apie nemalonias situacijas darbe informuoja vadovus“, – dalinasi J. Gulbinskienė.

Circle K žmogiškųjų išteklių verslo partnerė Justina Gulbinskienė

Problema neaplenkia ir medikų

 

Pasak Vilniaus universiteto ligoninės Santaros klinikų generalinio direktoriaus prof. Tomo Jovaišos, jų gydymo įstaigoje galioja Nulinės tolerancijos smurtui politika, kad būtų užtikrintas pagarbus, dalykiškas, palaikantis bendravimas ir bendradarbiavimas tarp kolegų.

 

„Deja, turime pripažinti, jog medikai, teikdami paslaugas pacientams, susiduria ir su agresyviu, smurtaujančiu pacientų bei jų artimųjų elgesiu. Problemos mastas šiuo metu nėra aiškiai žinomas ar išmatuotas, todėl jungiamės prie „Gerumo savaitės“ akcijos, kad galėtume įtraukti mūsų klinikų kolektyvą ir išgirsti jų patirtis. Bet kokia smurto apraiška darbo metu neabejotinai turi įtakos mūsų darbuotojų sveikatai bei gerovei. Medikai darbe dažnai patiria stresą, jaučia atsakomybę už pacientų sveikatą ar net gyvybę. Smurtinis elgesys prieš juos paveikia ne tik pačius darbuotojus, bet gali turėti įtakos ir pacientų saugumui, jiems teikiamų paslaugų kokybei“, – teigia T. Jovaiša.

Santaros klinikų generalinis direktorius prof. Tomas Jovaiša

Kenčia ir savanoriai, ir apsaugos darbuotojai

 

Apie klientų kultūros spragas atsiliepia ir Šiaulių arenos direktorius Renatas Načajus. „Renginių metu tenka susidurti su įvairiomis situacijomis: nuo mandagių šypsenų iki užgaulių replikų darbuotojams ar savanoriams ar atviro pasipriešinimo apsaugos darbuotojams. Atlikus vidinę darbuotojų apklausą fiksuojame, kad netinkamą elgesį yra patyrę daugiau nei 40 proc. mūsų darbuotojų. Kai kurie lankytojai frazę „klientas visada teisus“ interpretuoja kaip savo neginčijamą teisę. Tačiau svarbu suprasti, kad norint turėti teisių, reikia atlikti ir pareigą – elgtis mandagiai bei pagarbiai su aplinkiniais, aptarnaujančiu personalu, laikytis arenos taisyklių, kurios yra parengtos dėl lankytojų patogumo ir saugumo“, – sako Šiaulių arenos vadovas.

 

Įžeidinėjimai, necenzūrinių žodžių naudojimas, grasinimai ar atsisakymas susimokėti – situacijos su kuriomis dažniausiai susiduria renginių savanoriai, apsaugos bei maitinimo partnerių darbuotojai. „Ypač liūdna, kad renginių savanoriai – jauni žmonės – neretai tampa netinkamo pavyzdžio liudininkais“, – priduria R. Načajus.

Šiaulių arenos vadovas Renatas Načajus

Siuntų bendrovės patirtys

 

Apie  būtinybę daugiau dėmesio skirti aptarnavimo sektoriaus darbuotojų emocinės gerovės temai kalba ir siuntų bendrovės „Venipak“ personalo vadovė Laura Buitkuvienė.

 

„Esame paslaugų teikimo įmonė, todėl natūralu, kad kasdien bendraujame su klientais. Dažniau susiduriame su teigiamais jų atsiliepimais, sulaukiame oficialių ir neoficialių klientų padėkų, kuriose giriami mūsų kurjeriai bei klientų aptarnavimo specialistai už profesionalų situacijų valdymą, malonų bendravimą ir pagalbą. Visais atvejais stengiamės, kad geri žodžiai pasiektų darbuotojus, pasidžiaugiame viešai, nes žinome, kaip tai yra svarbu. Vis dėlto pasitaiko ir nemalonių situacijų, dažniausiai susijusių su teikiamomis paslaugomis.

 

Pavyzdžiui, neseniai viena klientė, kurios siunta vėlavo, paskambino į klientų aptarnavimo skyrių ir kalbėjo pakeltu tonu. Mūsų darbuotoja situaciją suvaldė profesionaliai – ji išklausė klientę, parodė empatiją, paaiškino vėlavimo priežastis, patikslino pristatymo laiką ir nuramino ją. Po pokalbio klientė padėkojo už suteiktą pagalbą ir supratimą. Šis atvejis parodė, kaip svarbu yra mūsų darbuotojų gebėjimas išlikti kantriais net ir sudėtingose situacijose, nors tai ir reikalauja papildomų emocinių resursų iš jų pačių“, – apie situacijas pasakoja L. Buitkuvienė.

Venipak personalo vadovė Laura Buitkuvienė

Viešojo sektoriaus iššūkiai

 

Dar vieni iniciatyvos partneriai – AB „Regitra“ kasmet aptarnauja apie 1 mln. klientų. Tarp tokio didelio klientų skaičiaus pasitaiko įvairių patirčių, su kuriomis tenka susidurti įmonės darbuotojams. Pasak Ritos Kastanauskienės, „Regitros“ Žmonių ir kultūros vystymo skyriaus vadovės, kiekvienas žmogus su savimi atsineša savo dienos nuotaiką, įsitikinimus bei lūkesčius.

 

„Mūsų klientams teikiamų paslaugų spektras labai platus – nuo vairavimo egzaminų, į kuriuos dažnas ateina lydimas nerimo, iki ilgai svajoto automobilio registracijos. Akivaizdu, jog skiriasi tiek klientų lūkesčiai, tiek požiūris ir nusiteikimas. Visiems yra gera, kai galime vieni kitus palydėti šypsena ir maloniu žodžiu. Tačiau kolegų pasidalinimai apie, nors ir retas, bet nemalonias patirtis, kviečia atvirai kalbėti ir jungtis į šią iniciatyvą kartu su kitomis klientus aptarnaujančiomis įmonėmis bei atkreipti visuomenės dėmesį į abipusę pagarbą. Darbuotojai ir jų emocinė gerovė yra vienas iš mūsų prioritetų, tad norisi užtikrinti jiems saugią ir malonią aplinką“, – teigia R. Kastanauskienė.

Regitros Žmonių ir kultūros vystymo skyriaus vadovė Rita Kastanauskienė

 

Baltijos šalių aptarnavimo sektoriaus darbuotojų emocinės gerovės apklausą 2025 m. sausio mėn. atliko „Intra research“. Tyrime dalyvavo 609 respondentai iš Lietuvos.

 

Žymos: Darbo rinka
DalintisDalintis
Ankstesnė naujiena

Kas yra generiniai vaistai ir ar galima jais pasitikėti?

Sekanti naujiena

Visi žinome teises, bet kaip vaiką išmokyti atsakomybių?

Panašios naujienos

Kas ilgapirščius masina labiau – dviračiai ar paspirtukai?
Aktualijos

Kas ilgapirščius masina labiau – dviračiai ar paspirtukai?

2025-05-15
Gamtos niokojimas: kalti keturračiai ar jų vairuotojai?
Aktualijos

Gamtos niokojimas: kalti keturračiai ar jų vairuotojai?

2025-05-14
Lietuvą renkasi vis daugiau sezoninių darbuotojų iš trečiųjų šalių
Lietuvos naujienos

Lietuvą renkasi vis daugiau sezoninių darbuotojų iš trečiųjų šalių

2025-05-13
Kaip technologijos keičia mūsų bendravimą ir ko tikėtis ateityje?
Aktualijos

Kaip technologijos keičia mūsų bendravimą ir ko tikėtis ateityje?

2025-05-12
Siksto koplyčios paslaptis: realiausi kandidatai tapti naujuoju popiežiumi
Aktualijos

Siksto koplyčios paslaptis: realiausi kandidatai tapti naujuoju popiežiumi

2025-05-07
Šiltnamio paslaptys: kaip sulaukti derliaus, kurio pavydės kaimynai
Aktualijos

Šiltnamio paslaptys: kaip sulaukti derliaus, kurio pavydės kaimynai

2025-05-05
Sekanti naujiena
Visi žinome teises, bet kaip vaiką išmokyti atsakomybių?

Visi žinome teises, bet kaip vaiką išmokyti atsakomybių?

Policijos reidai šalies keliuose vasario mėnesį

Policijos reidai šalies keliuose vasario mėnesį

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Skaitoma

Mangai

Ką reikėtų žinoti apie džiovintus mangus?

2022-01-25
Vijokliniai augalai – ką būtina žinoti?

Vijokliniai augalai – ką būtina žinoti?

2020-10-28
hidrolizacija pamatams

Kokybiška hidroizoliacija pamatams

2021-04-20
Kurios savivaldybės skiria daugiausia lėšų vaikų stovykloms, o kurios beveik nieko?

Kurios savivaldybės skiria daugiausia lėšų vaikų stovykloms, o kurios beveik nieko?

2025-05-12
Dieninės užuolaidos

Dieninės užuolaidos – kaip išsirinkti?

2021-10-19

Reklama

Proneta Proneta Proneta
Verta pamatyti Verta pamatyti Verta pamatyti

Apie Dainavos gidą

Naujienos

Lietuviai mažiau apsiperka Lenkijoje, daugiau išleidžia pramogoms

Psichologė perspėja dėl impulsyvių pirkinių: suteikia tik trumpalaikį džiaugsmą, o pasekmės jaučiamos dar ilgai

2025-05-18
Į šaltibarščius – kokosų pienas, mineralinis vanduo ar net vyšnių sirupas: lietuvių reakcija pažėrė netikėtumų

Į šaltibarščius – kokosų pienas, mineralinis vanduo ar net vyšnių sirupas: lietuvių reakcija pažėrė netikėtumų

2025-05-18

Skaitomiausia

Mangai

Ką reikėtų žinoti apie džiovintus mangus?

2022-01-25
Vijokliniai augalai – ką būtina žinoti?

Vijokliniai augalai – ką būtina žinoti?

2020-10-28
  • Rašyti redakcijai
  • Privatumo politika
  • Reklama
  • Susisiekite

© Dainavos gidas

Rezultatų nėra
Žiūrėti visus rezultatus
  • Pradžia
  • Privatumo politika
  • Reklama
  • Susisiekite

© Dainavos gidas