Straipsnio pavadinimas skamba taip, tarsi siūlytume kažkokią kasdien naudojamą buities prekę, nors daugelis, pamatęs žodžius teisinės paslaugos, tikriausiai taip nepagalvotų. Deja, bet taip jau yra – teisinės paslaugos, ar konsultacijos, tampa vis reikalingesnės ir, nors ne kasdien, tačiau labai dažnai.
Teisinių paslaugų teikėjai kasdien sulaukia gyventojų skambučių ar elektroninių laiškų su įvairiais klausimais. Kaip teigia teisininkas Laurynas Ambraška, su kiekvienais metais žmonėms kyla vis daugiau ir vis įvairesnių klausimų, ar problemų. To pasekoje ir teisininkai privalo nuolat tobulėti ir plėsti žinias, kad reikiamu momentu galėtų tinkamai atsakyti, patarti bei padėti susigaudyti klientui.
L.Ambraškos atstovaujama teisinių paslaugų ir konsultacijų įmonė „Justicija” kasdien gauna laiškų ir skambučių, kai klientas kreipiasi tiesiog nežinodamas ką jam daryti, ar kur daugiau kreiptis. Taip neretai nutinka, kai žmonės susiduria su paveldėjimo dokumentais, prireikia konsultacijos santuokos nutraukimo klausimais, alimentų išieškojimu, ar gana dažnai pasitaikančiu darbo užmokesčio išieškojimu. Kaip teigia L.Ambraška, nors neišmokėto darbo užmokesčio išieškojimas dažniausiai nėra sudėtingas, o darbdavys paprastai būna priverstas atsiskaityti su darbuotoju, vis dar atsiranda darbdavių, įvairiais būdais besistengiančių išvengti šios prievolės, todėl ir klientų šiuo klausimu atsiranda nuolat.
Paklaustas ar dažnai tenka susidurti su klientais, siekiančiais žalos atlyginimo dėl garbės ir orumo įžeidimo, pašnekovas atsako, kad Lietuviai ne itin linkę sureikšminti vieną kitą, kartais net kandesnę, repliką, tad ir dėl žalos atlyginimo kreipiasi labai retai, „Vis tik tai nereiškia, kad tokios problemos mūsų šalyje nėra, tai parodo, kad žmonės nenori bylinėtis, o daugeliu atvejų, net nežino kur kreiptis, kad galėtų imtis kažkokių veiksmų.”- teigia L.Ambraška.
Interneto amžiuje daugelį atsakymų į klausimus galima surasti tiesiog internete, tačiau bendriniai atsakymai nebūtinai tiks konkrečiam atvejui. Susidurdami su vienokiais ar kitokiais sunkumais, turite nebijoti parodyti, kad kažko nežinote ir kreiptis patarimo. Kartais pusvalandis, ar net kelios minutės pokalbio su prityrusiais specialistais yra ženkliai naudingesnės, nei ištisos valandos praleistos priešais kompiuterio ekraną ieškant atsakymų.