Vis dažniau apie gautą ir pašte atsiimtiną siuntą jos gavėjai yra informuojami SMS žinutėmis arba elektroniniu paštu. Šiuo metu beveik kas penktas Lietuvos pašto siunčiamas pranešimas apie adresatus pasiekusias pašto siuntas yra elektroninis.
„Atsiradusi galimybė registruotųjų pašto siuntų gavėjus informuoti elektroniniu būdu yra pasiteisinęs sprendimas. Gyventojams nebereikia kasdien tikrinti savo gaunamųjų laiškų dėžučių, o gavus SMS žinutę galima iškart eiti į paštą atsiimti siuntos.
Keičiantis klientų poreikiams, ir toliau ieškosime sprendimų, kad tradicinėmis pašto paslaugomis naudotis būtų patogu ir paprasta“, – teigė Lietuvos pašto Strategijos ir plėtros departamento vadovas Mikas Jovaišas.
Vidutiniškai per mėnesį elektroniniu būdu yra išsiunčiami 65 tūkst. pranešimų apie gautą siuntą, kuri atsiimtina pašte. Tai sudaro apie 20 proc. visų popierinių Lietuvos pašto siunčiamų pranešimų apie pašte atsiimtiną siuntą. Pernai intensyviu kalėdiniu laikotarpiu SMS žinutėmis informuojami buvo ir paprastųjų pašto korespondencijos siuntų, kurios dėl savo apimties netelpa į gaunamųjų laiškų dėžutes ir atsiimtinos pašte, gavėjai. Tai ir toliau vykdoma didžiuosiuose šalies paštuose, kur yra didžiausi pašto siuntų srautai. Pasak M. Jovaišo, įvertinus klientų poreikį ir kituose paštuose atsiimamų paprastųjų korespondencijos siuntų gavėjai greitu metu galės būti informuojami elektroniniu būdu.
Paprastąsias pašto korespondencijos siuntas laiškininkai pristato į adresatų gaunamųjų laiškų dėžutes (didelės apimties siuntos yra atsiimamos pašte). Tuo tarpu registruotosios pašto siuntos yra įteikiamos siuntos gavėjui arba jo įgaliotajam asmeniui tik pasirašytinai. Siuntos gavėjas, kurio laiškininkui nepavyko rasti ant siuntos nurodytu adresu, atskiru pranešimu kitądien informuojamas apie gautą ir pašte saugomą jam adresuotą siuntą.
„Ant voko ar siuntos pakuotės prie gavėjo adreso papildomai nurodžius adresato mobiliojo telefono numerį ir (arba) elektroninį paštą, apie gautą siuntą jos gavėjas dabar yra operatyviai informuojamas elektroniniu būdu. Į asmeninį mobilųjį telefoną gavus pranešimą galima iškart eiti atsiimti siuntos“, – aiškino Lietuvos pašto atstovas. Atsiimant siuntą būtina turėti gavėjo asmens tapatybę patvirtinantį dokumentą.
Registruotųjų pašto siuntų gavėjų informavimas SMS žinutėmis ir (arba) elektroniniu paštu yra nemokama paslauga. Elektroniniu būdu apie gautą siuntą yra informuojami tie adresatai, kurių papildomi kontaktiniai duomenys yra nurodyti ant siuntos, t. y. mobiliojo telefono numeris (pavyzdžiui, 860000001) ir (arba) elektroninis paštas (pavyzdžiui, V.PAVARDENIS@POST.LT) yra užrašomi ant voko ar siuntos pakuotės žemiau įprastų gavėjo rekvizitų (asmenvardžio ir adreso). Jei ant pašto siuntos papildomi adresato kontaktiniai duomenys nenurodyti, į siuntos adresatų gaunamųjų laiškų dėžutes pristatomi įprasti popieriniai informaciniai pranešimai.
Lietuvos paštas atkreipia gyventojų dėmesį, kad SMS žinutėmis ar elektroniniu paštu siunčiami pranešimai tiktai apie gautą ir pašte saugomą siuntą. Išankstinio mokėjimo ar kitų veiksmų atlikti neprašoma. Susimokėti už išperkamąją siuntą, muito ar kitus mokesčius galima tik pašte, atsiimant siuntą. Kilus įtarimų, kad gauta SMS žinutė ar el. laiškas gali būti sukčių darbas, rekomenduojama paskambinti ir išsiaiškinti Lietuvos pašto informacijos tel. 8 700 55 400.
Tomas Bašarovas
Akcinės bendrovės Lietuvos paštas atstovas spaudai