Lietuva žengė svarbų žingsnį į pasaulio gastronomijos žemėlapį – pirmą kartą surengta konferencija „Baltic Gastro Summit“, kurios metu paaiškėjo, kas gegužės 28-ąją kovos dėl teisės atstovauti Lietuvai prestižiniame „Bocuse d’Or“ konkurse. Garbė atiteko: restorano „DIA“ sous šefui Augustinui Bimbiriui-Butkui, „Amandus“ chef de partie Nikita Gerasimovui ir „Pink&Yellow“ šefui Gabrieliui Zajac.
Jiems įteikti šefų švarkai, simbolizuojantys ypatingą jų talentą, meistrystę ir aukštą pripažinimą gastronomijos bendruomenėje.
Konferencijoje dalyvavo daugiau nei 250 klausytojų iš Baltijos šalių ir 13 ryškiausių gastronomijos žvaigždžių.
Daugiau nei tik gastronomijos konferencija
Šis istorinis renginys, anot ekonomikos ir inovacijų viceministrės Agilos Barzdienės, patvirtino gastronomijos svarbą Lietuvai: „Keliaudami ir atvykę į naują šalį, domimės ne tik ką norime pamatyti, bet ir pažinti šalį per maisto kultūrą. Todėl gastronomija yra ir vienas iš Lietuvos turizmo politikos prioritetų. Šiandien jau esame gastronomijos žemėlapyje, turime „Michelin“ žvaigždutėmis įvertintų restoranų, o Lietuvoje dirbantys ir iš užsienio čia grįžę Lietuvos šefai dovanoja mums Lietuvos skonį – tad visa tai be galo svarbu skatinant turizmą mūsų šalyje“, – sako Agila Barzdienė.
„Baltic Gastro Summit“ tapo ne tik žinių ir įkvėpimo šaltiniu, bet ir tiltu tarp skirtingų kultūrų. Konferencijoje dalyvavo du ypatingi svečiai, pirmą kartą aplankę Lietuvą ir turintys lietuviškų šaknų: knygos „Flavorama“ autorė, mokslininkė Arielle Johnson bei Venesueloje gimęs suši šefas Walteris Sidoravičius. Abu jie buvo sužavėti šilto priėmimo ir aktyvios bendruomenės, išreikšdami norą ateityje sugrįžti ir geriau pažinti savo šaknis.
Renginio atmosferą ir svarbą pabrėžė ir iš Jungtinės Karalystės specialiai atvykęs „Mark’s club“ vyriausiasis šefas Tomas Lidakevičius: „Nuo pat pradžių man buvo akivaizdu, kad „Baltic Gastro Summit“ gimė iš meilės maistui, verslui ir žmogiškajam ryšiui. Stebint organizavimą ir atsidavimą, o vėliau patyrus šiltą sutikimą, akivaizdu, kiek daug pastangų įdėta. Dvi renginio dienos sujungė virtuvės šefus, verslininkus ir maisto entuziastus. Buvo įkvepianti patirtis klausytis pasaulio kulinarijos lyderių, besidalijančių savo patirtimi ir įžvalgomis – nuo „Michelin“ gido veikimo principų iki efektyvaus restorano valdymo ir prekės ženklo kūrimo. Labai tikiuosi, kad tokie renginiai taps tradicija, suteikdami galimybę dalintis patirtimi, mokytis vieniems iš kitų ir stiprinti mūsų bendruomenę.“
Rūtos Verseckaitės nuotr.