Dažnai gyventojai ligonių kasų specialistų teiraujasi, ar jie pagrįstai turėjo sumokėti už gautas paslaugas, kai dėl sveikatos sutrikimų kreipėsi ne į savo polikliniką, o į kitą gydymo įstaigą. Vilniaus teritorinė ligonių kasa (Vilniaus TLK) primena, kad blogai pasijutęs asmuo dėl nemokamų šeimos gydytojo paslaugų pirmiausia turi kreiptis į polikliniką, prie kurios yra prisirašęs, o jos ne darbo metu – į tą gydymo įstaigą, su kuria jo poliklinika yra sudariusi sutartį dėl paslaugų teikimo jai nedirbant.
Nemokama sveikatos priežiūra poliklinikos darbo metu
Išanalizavus gyventojų skundus, vis dažniau paaiškėja, kad pacientai, vietoj apsilankymo savo poliklinikoje jos darbo metu, kreipiasi į kitą gydymo įstaigą, kuri jiems patogiau pasiekiama ar jos darbo laikas priimtinesnis. Tokiais atvejais, kai pacientas savo poliklinikos darbo valandomis į kitą gydymo įstaigą kreipiasi be gydytojo siuntimo arba ne dėl būtinosios medicinos pagalbos, už gautas paslaugas turi susimokėti pats. Išskyrus atvejus, kai kreipiamasi į dermatovenerologą, nes, kreipiantis į šį gydytoją, siuntimo nereikia.
„Atkreipiame gyventojų dėmesį, kad, prireikus gydymo paslaugų, pirmiausia reikia kreiptis į savo šeimos gydytoją poliklinikoje, prie kurios gyventojas yra prisirašęs. Čia apdraustajam privalomuoju sveikatos draudimu bus suteiktos nemokamos sveikatos priežiūros paslaugos“, – aiškina Vilniaus TLK Gyventojų aptarnavimo skyriaus vedėja Lina Vitkauskienė.
Poliklinikai nedirbant
Tačiau kartais pacientai dėl gydymo paslaugų pasiryžta kreiptis tik tada, kai jų poliklinika jau nebedirba. Tokiu atveju po gydymo įstaigos darbo valandų, naktį, savaitgaliais ar švenčių dienomis gyventojai dėl nemokamų šeimos gydytojo paslaugų turi kreiptis į tą gydymo įstaigą, su kuria jų poliklinika yra sudariusi sutartį dėl paslaugų teikimo jos ne darbo metu.
„Jeigu pacientas jo poliklinikos ne darbo valandomis kreipiasi į ligoninės priimamąjį ar kitą gydymo įstaigą, su kuria jo poliklinika nėra pasirašiusi sutarties, o apžiūrintis gydytojas nustato, kad pacientui reikalinga ne būtinoji medicinos pagalba, asmeniui už gautas paslaugas tenka susimokėti pačiam“, – aiškina L. Vitkauskienė.
Tad gyventojams labai svarbu žinoti, kur jie gali gauti gydymo paslaugas, kai jų poliklinika nedirba. Ši informacija yra skelbiama poliklinikose ir Vilniaus TLK interneto svetainėje.
Būtinoji medicinos pagalba prieinama visiems pacientams
Kiekviena asmens sveikatos priežiūros įstaiga pagal kompetenciją privalo užtikrinti būtinąją medicinos pagalbą, kuri nemokamai teikiama visiems besikreipiantiems pacientams, nepaisant jų prisirašymo prie konkrečios įstaigos. Deja, dažnėja pacientų piktnaudžiavimų, kai į kitas gydymo įstaigas, pavyzdžiui, ligoninių priėmimo skyrius, jie kreipiasi dėl šeimos gydytojo paslaugų. Tokiu atveju už gautas paslaugas jie turi susimokėti patys.
„Įstaigoje, prie kurios gyventojas nėra prisirašęs, nemokamai gali būti suteikta tik būtinoji medicinos pagalba. Tai tokios būklės, kai asmens sveikatai ar net gyvybei gresia pavojus. Ar pacientui reikalinga pagalba yra būtinoji – sprendžia gydantis gydytojas“, – pasakoja L. Vitkauskienė.
Vilniaus TLK ragina gyventojus būti sąmoningus ir dėl nemokamų sveikatos priežiūros paslaugų kreiptis į savo poliklinikas jų darbo metu, o naktį, poilsio ar švenčių dienomis – į tas įstaigas, su kuriomis jų poliklinikos yra sudariusios sutartis dėl paslaugų teikimo jų pacientams.
Jeigu kyla klausimų, į teritorinę ligonių kasą skambinkite šiais numeriais: 8 700 88888, (8 5) 212 0000, rašykite el. p. vitlk@vlk.lt, info@vlk.lt arba daugiau informacijos ieškokite interneto svetainėje www.vilniaustlk.lt
Vilniaus teritorinės ligonių kasos informacija