Prekybos tinklas „Lidl“ planuoja visiškai atsisakyti narvuose laikomų vištų kiaušinių bei teikia pirmenybę atsakingai sužvejotoms bei užaugintoms žuvims. Ambicingi tikslai į naują lygį kelia privačių prekės ženklų kokybės sampratą ir glaudžiai susieja ją su prekybininko socialine atsakomybe.
Bendrovė „Lidl Lietuva“ savo interneto svetainės www.lidl.lt skiltyje „Atsakingas verslas“
(https://www.lidl.lt/atsakingas-verslas) oficialiai paskelbė naujuosius tikslus, keliamus formuojant žuvų, vėžiagyvių bei jų gaminių ir kiaušinių bei jų produktų nuolatinį asortimentą.
Būtinas artėjančių Velykų atributas ir simbolis – kiaušiniai – yra ir įprasta mūsų kasdienio raciono dalis. Vienas iš esminių šios prekės tiekėjų atrankos kriterijų, be kiaušinių skonio ir išvaizdos, yra dedeklių laikymo sąlygos. Paukščių gyvenimas narvuose, ant kraiko arba laisvėje skiriasi daugeliu aspektų: vištų judėjimo, lesinimo, gydymo ir t. t. Teikdamas prioritetą gyvūnų gerovei, „Lidl Lietuva“ numato iki 2025 m. eliminuoti narvuose laikomų vištų kiaušinius iš savo nuolatinio asortimento ir nebenaudoti jų savo privačių prekių ženklų gaminių receptūrose. O drauge – atitinkamai didinti ant kraiko ir laisvėje auginamų vištų kiaušinių dalį savo pasiūloje.
„Įgyvendinant šį įsipareigojimą, labai svarbus bendradarbiavimas su tiekėjais bei pirkėjų edukacija, – akcentavo bendrovės „Lidl Lietuva“ Korporatyvinių reikalų ir komunikacijos departamento vadovė Agnė Gaižauskienė. – Mūsų patirtis rodo, kad vartotojų susidomėjimas ant kraiko laikomų vištų kiaušiniais auga. Manome, kad ilgainiui ši tendencija stiprės ir esame pasirengę prie jos prisidėti.“
Žuvys bei vėžiagyviai ir jų gaminiai – populiarūs patiekalų ingredientai bei užkandžiai. Tačiau daugeliui laukinių jų rūšių išnykimo grėsmę kelia agresyvūs bei nelegalūs žvejybos būdai, žmogaus ūkinė veikla ir kt. Savo ruožtu auginant žuvis akvakultūros ūkiuose, nekenkiama rūšių įvairovei, tačiau aktualios tampa gyvūnų laikymo sąlygos bei gydymas. Todėl „Lidl“ bendradarbiauja su autoritetingomis tarptautinėmis organizacijomis, kurios propaguoja atsakingos bei tausios žuvininkystės metodus ir teikia sertifikatus tiekėjams, atitinkantiems apibrėžtus kriterijus bei įgyvendinantiems juos praktiškai. Prekybos tinklo įsipareigojimai išdėstyti bendrovės „Lidl Lietuva“ Žuvų, vėžiagyvių ir jų produktų tvaresnių pirkimų rezoliucijoje.
Kaip juos įvertinti pirkėjui? Rinkdamiesi žuvies gaminius, atkreipkite dėmesį, ar ant pakuotės yra raidės MSC – tai Jūrų valdymo tarybos, nustatančios atsakingos žuvininkystės standartą, ženklas. Anot A. Gaižauskienės, laikui bėgant, prekių, pažymėtų šia emblema, „Lidl“ lentynose tik daugės. O štai žvejybos regioną, kuriame sugauta žuvis, ant visų pakuočių prekybos tinklas nurodo jau dabar. Be to, ant „Lidl“ privačių prekės ženklų tuno konservų pamatysite ženklelį „Dolphin Safe“, kuris reiškia, kad žvejojant šias žuvis nebuvo padaryta žalos šalimais besibūriuojantiems delfinams.
„Siūlome geriausią kainos ir kokybės santykį Lietuvos rinkoje, o naujieji asortimento tikslai jį papildo naujais aspektais. Maisto produktų kokybė apima ne tik šviežumą, sudėtį, skonį. Prisiimame atsakomybę už žmogų bei gamtą ir, kaip tarpininkas tarp gamintojo bei pirkėjo, norime populiarinti šį požiūrį“, – teigė A. Gaižauskienė.
Nuolatinį prekybos tinklo asortimentą sudaro apie 1 600 pavadinimų gaminiai, didžiąją dalimi – „Lidl“ privačių prekės ženklų. Šiuo metu „Lidl“ Lietuvoje valdo 28-ias parduotuves Vilniuje, Kaune, Klaipėdoje, Šiauliuose, Alytuje, Marijampolėje, Kėdainiuose, Telšiuose, Kretingoje, Mažeikiuose, Tauragėje, Jonavoje, Panevėžyje bei Ukmergėje. Prekybos tinklas tęsia plėtrą šalyje.
UAB „Lidl Lietuva“ inf.