Dainavos gidas
  • Naujienos
  • Laisvalaikis
  • Sportas
  • Įdomu
  • Kultūra
  • Sveikata
  • Politika
Rezultatų nėra
Žiūrėti visus rezultatus
  • Alytus
  • Birštonas
  • Druskininkai
  • Lazdijai
  • Šalčininkai
  • Trakai
  • Varėna
Penktadienis, 9 gegužės, 2025
  • Naujienos
  • Laisvalaikis
  • Sportas
  • Įdomu
  • Kultūra
  • Sveikata
  • Politika
Rezultatų nėra
Žiūrėti visus rezultatus
Dainavos gidas
Rezultatų nėra
Žiūrėti visus rezultatus

Pradžia » Laivų kapitonai ir laivavedžiai vandenyje jaučiasi saugiai be draudimo apsaugos

Laivų kapitonai ir laivavedžiai vandenyje jaučiasi saugiai be draudimo apsaugos

Dainavos gidas
2015-06-30
Druskininkai, Gyvenimas, Naujienos
Laikas: 3 min skaitymo
FacebookTwitter

Vandens transporto priemonių avarijos, susidūrimai su stacionariu objektu arba asmeniu – tai tik keli scenarijai, galintys nutikti net ir labiausiai patyrusiam laivo kapitonui ar vairininkui.

Rizika patirti nelaimę vandenyje tokia pat didelė, kaip ir sausumoje, o žala gali viršyti net šimtus tūkstančių eurų. Nors pavojai sausumoje ir vandenyje vienodai dideli, transporto priemonių valdytojų civilinės atsakomybės draudimas Lietuvoje yra privalomas, o štai Laivų savininkų civilinės teisinės atsakomybės draudimas – ne.

„Prieš daugiau nei dešimtį metų nebuvo privalomas ir sausumos transporto priemonių valdytojų civilinės atsakomybės draudimas. Daugelis Lietuvos vandens transporto priemonių savininkų ir valdytojų iki šiol nesidraudžia, aklai pasitikėdami savo fortūna. Kol nėra privalomų įstatymų, pasikliaujama tik žmonių mentalitetu ir rizikos suvokimu. Pastebėjome tendenciją, kad vandens transporto priemonių, ypač pramoginių, savininkai dažniau renkasi kasko draudimą. Jie nori apsaugoti savo laivą, jachtą ar vandens motociklą nuo techninių apgadinimų, vagysčių ir kitų rizikų, nepagalvodami apie civilinę atsakomybę. Nors civilinės atsakomybės draudimo įmokos ir mažos, tačiau daugelis vandens transporto priemonių savininkų ir valdytojų vis tiek draustis nesiryžta.

Komercinių laivų segmente pastebėta tendencija rinktis ir civilinės atsakomybės, ir kasko draudimus. Todėl šiame segmente fiksuojame daugiau atsitikimų, o ir žalos sumos viršija dešimtis ar šimtus tūkstančių eurų. Šių laivų savininkai patiria didesnių nuostolių. Tokiam laivui užkliudžius stacionarų objektą žala gali siekti tūkstančius eurų“, – pasakojo Vitalijus Palionis, ne gyvybės draudimo bendrovės BTA Jūrinių ir gabenimo rizikų draudimo produkto vadovas.

Klaida gali brangiai kainuoti

Eksperto teigimu, didžiausi pavojai gresia komerciniams laivams. Jie veiklą vykdo ištisus metus, yra dideli, tad kiekvienas pažeidimas gali kainuoti dešimtis tūkstančių eurų. BTA duomenimis, didžiausia tokiam laivui skirta išmoka viršijo 100 tūkst. eurų. Laivui užkabinus stacionarų objektą, buvo pažeistas vidinis laivo mechanizmas. Šiuo metu BTA yra apdraudusi kelias dešimtis tokio tipo laivų. Skaičiuojama, kad nuo 2014 metų vidutinis įmokų skaičius sumažėjo, tačiau išmokos išaugo.

Pernai BTA išlaikė lyderio pozicijas laivų civilinės atsakomybės ir kasko draudimo rūšyse. 2014 m. bendrovė užėmė daugiau nei 64 proc. laivų civilinės atsakomybės draudimo rinkos, bei daugiau nei 46 proc. laivų kasko draudimo rinkos.

Pavojus tyko ir sausumoje, ir vandenyje

Iš viso Lietuvos vidaus vandenyse įregistruota apie 18600 motorinių ir burinių  vidaus vandenų transporto priemonių. Ir kasko, ir civilinės atsakomybės draudimas kainuoja nedaug, tačiau vandens transporto priemonių savininkai vis dar nenoriai investuoja į šią paslaugą. Tačiau kaip ir keliuose, nenumatytų įvykių pasitaiko ir vandens telkiniuose.

Štai Šilutėje upe plaukęs pramoginis laivas pasiekė tokį greitį, kad laivavedys nesugebėjo jo suvaldyti, su visu laivu įšoko į krantą ir plaukdamas sausuma kliudė tilto atramą. Nuo jos atšokęs laivas taranavo krante stovintį džipą.

Taip pat prieš kurį laiką Lietuvos saugios laivybos administracijos pareigūnams teko į savo laivą priimti už borto iš motorinės valties iškritusį laivavedį. LSLA pareigūnai pasivijo valtį, vairininkas į ją įšoko ir sustabdė.

Laivybos infrastruktūra nepakankamai išvystyta

Lietuvos saugios laivybos administracijos duomenimis, lietuviai labiausiai domisi pramogine laivyba – motoriniais ir buriniais pramoginiais laivais, vandens motociklais. Tai liudija ir šių laivų skaičius. Žmonės domisi ir pasigenda naujų keleivinių laivų, keltų maršrutų, kuriais galėtų reguliariai plaukti iš Kauno Nemunu žemyn iki Klaipėdos ar Nidos ir atgal.

Lietuvos saugios laivybos administracijos Pramoginės laivybos skyriaus vedėjas Domijanas Popovas teigia, kad laivyba Lietuvos vidaus vandenų keliais nėra pakankamai išvystyta, nes nesukurta tinkama prieplaukų infrastruktūra, nėra kilnojamų degalinių ir daugelio kitų reikalingų įrengimų. Tačiau pastebima, jog po krizės laivyba Lietuvoje ima atsigauti, perkama vis daugiau modernių ir Europinius reikalavimus bei standartus atitinkančių laivų.

Navigacijos laikotarpiu intensyviausia laivyba vykdoma tuose Lietuvos Respublikos vandens telkiniuose, kur yra įrengti valstybinės ar vietinės reikšmės vidaus vandenų keliai: Kuršių mariose, Nemuno žemupyje, Kauno mariose, Nemuno atkarpoje ties Druskininkais, Neries atkarpoje Vilniuje ir kituose didžiuosiuose vandens telkiniuose.

DalintisDalintis
Ankstesnė naujiena

Teritorijų planavimo procesas vyks greičiau ir skaidriau

Sekanti naujiena

Turto deklaracijų duomenys pradedami viešinti trimis mėnesiais anksčiau

Panašios naujienos

Kai namai tampa daugiau nei vieta – svarbiausi žingsniai renkantis butą
Gyvenimas

Kai namai tampa daugiau nei vieta – svarbiausi žingsniai renkantis butą

2025-05-07
Automobilis
Gyvenimas

Netinkamos automobilio padangos gali tapti avarijos priežastimi: ekspertas atsakė, ar tik kaina lemia jų kokybę

2025-05-07
Kaip greičiau susitaupyti pradiniam būsto įnašui: 5 realūs būdai
Finansai

Kaip greičiau susitaupyti pradiniam būsto įnašui: 5 realūs būdai

2025-05-07
saulės baterijos
Finansai

Nutolusias saulės elektrines įsigiję gyventojai prašymus paramai gali teikti iki vasaros pabaigos

2025-05-07
Gerai moters savijautai: 3 medžiagos, kurių atsargomis turi pasirūpinti kiekviena
Gyvenimas

Gerai moters savijautai: 3 medžiagos, kurių atsargomis turi pasirūpinti kiekviena

2025-05-06
Sinoptikė: šią savaitę naktimis šalį kaustys šalnos
Gyvenimas

Sinoptikė: šią savaitę naktimis šalį kaustys šalnos

2025-05-05
Sekanti naujiena
Turto deklaracijų duomenys pradedami viešinti trimis mėnesiais anksčiau

Turto deklaracijų duomenys pradedami viešinti trimis mėnesiais anksčiau

Birštone vyks Pasaulio moterų karšto oro balionų prieščempionatis „Birštono taurė 2015“

Birštone vyks Pasaulio moterų karšto oro balionų prieščempionatis „Birštono taurė 2015“

Skaitoma

Siksto koplyčios paslaptis: realiausi kandidatai tapti naujuoju popiežiumi

Siksto koplyčios paslaptis: realiausi kandidatai tapti naujuoju popiežiumi

2025-05-07
Agronomas įspėja: neteisingas medžių genėjimas gali sukelti daugiau žalos nei naudos

Agronomas įspėja: neteisingas medžių genėjimas gali sukelti daugiau žalos nei naudos

2025-04-24
Mangai

Ką reikėtų žinoti apie džiovintus mangus?

2022-01-25
Atraminio guolio priežiūra

Atraminio guolio priežiūra

2023-06-29
hidrolizacija pamatams

Kokybiška hidroizoliacija pamatams

2021-04-20

Reklama

Proneta Proneta Proneta
Verta pamatyti Verta pamatyti Verta pamatyti

Apie Dainavos gidą

Naujienos

Lietuva traukiasi iš priešpėstines minas draudžiančios Otavos konvencijos

Lietuva traukiasi iš priešpėstines minas draudžiančios Otavos konvencijos

2025-05-08
Vilnius atsiliepė į V. Klyčko prašymą: Kyjive planuojamas „Vilniaus parkas“

Vilnius atsiliepė į V. Klyčko prašymą: Kyjive planuojamas „Vilniaus parkas“

2025-05-08

Skaitomiausia

Siksto koplyčios paslaptis: realiausi kandidatai tapti naujuoju popiežiumi

Siksto koplyčios paslaptis: realiausi kandidatai tapti naujuoju popiežiumi

2025-05-07
Agronomas įspėja: neteisingas medžių genėjimas gali sukelti daugiau žalos nei naudos

Agronomas įspėja: neteisingas medžių genėjimas gali sukelti daugiau žalos nei naudos

2025-04-24
  • Rašyti redakcijai
  • Privatumo politika
  • Reklama
  • Susisiekite

© Dainavos gidas

Rezultatų nėra
Žiūrėti visus rezultatus
  • Pradžia
  • Privatumo politika
  • Reklama
  • Susisiekite

© Dainavos gidas