Moteriški dviračiai nuo vyriškų skiriasi tik savo rėmo konstrukcija. Moterims skirto dviračio horizontaliojo rėmo skersinis yra nuleistas žemiau nei vyrams. Ši savybė leidžia joms lengviau atsisėsti ant dviračio ir nuo jo nulipti, nes nereikia aukštai kelti kojų. Tai itin patogu, jei dviratininkė vilki sijoną ar suknelę. Paskutiniu laiku vis labiau populiarėja moteriški dviračiai, kurių rėmas lenktas.
Ar yra nauda iš moteriškų ir vyriškų dviračių konstrukcijų skirtumų?
Vyriškas dviratis pasižymi tuo, kad turi aukštai iškeltą skersinį, kuris driekiasi nuo sėdynės iki vairo, moteriškas dviratis tokio skersinio neturi. Dalis žmonių mano, jog šių tipų dviračių skirtumas prieštarauja sveikam protui, nes sėsti ant moteriško dviračio yra lengviau nei ant vyriško. Be to, pėdai staiga nuslydus nuo pedalo, jei važiuosi su moterišku dviračiu, pavojus susižeisti bus kur kas mažesnis. Todėl natūraliai kyla klausimas, kuriems galams vyriškam dviračiui reikalingas aukštai įtaisytas skersinis?
Dėl kokių priežasčių atsirado aukštas vyriško dviračio skersinis?
Kiekvienam aišku, jog aukštas skersinis puikiai sutvirtina rėmą. Ant jo prireikus galima užkrauti papildomą svorį – krovinį ar užsodinti žmogų. Nuo senų laikų tvirtas skersinis buvo reikalingas konstrukcijos standumui išlaikyti. Šiais laikais dviračių gamyboje naudojamos išskirtiniu tvirtumu garsėjančios medžiagos, o jų konstrukciniai sumanymai leidžia pagaminti gana stiprius dviračius ir be aukšto skersinio, todėl dauguma dviračių jo jau nebeturi ir jų negalima priskirti kuriai nors vienai lyčiai.
Kokia moteriškų dviračių atsiradimo priežastis?
Senesniais laikais moterys dažniausiai vilkėdavo tik sukneles ir sijonus. Kol nebuvo sukurta moteriškų dviračių, joms užsėsti ant dviračio su aukštu skersiniu būdavo sudėtinga, nes reikėdavo gana aukštai iškelti koją, patvarkyti sijoną, neparodant plikų kojų, nes tai buvo laikoma baisiu nepadorumu. Todėl ir buvo sukurtas specialiai moterims skirtas dviratis su žemesniu rėmo skersiniu. Deja, toks dviratis yra žymiai silpnesnis ir greičiau lūžta, nors moterys ir yra linkusios ramesniu tempu važinėtis nei vyrai. Bet laikas nesulaikomai žengia į priekį, žadėdamas mums vis geresnius pokyčius ateityje. O pačią naujausią informaciją apie esamas šiuolaikinių dviračių savybes rasite internetinėje svetainėje: https://www.aleina.lt/1208-dviraciai.