Nustatant naujo automobilio likutinę vertę, lizingo bendrovės atsižvelgia į tokius aspektus kaip nuvažiuotą ridą, automobilio būklę ir amžių bei situaciją rinkoje. Įprastai nauji automobiliai per pirmuosius metus nuo įsigijimo praranda apie 20 proc. savo pradinės vertės, o po penkerių metų yra verti vidutiniškai 40 proc. pradinės kainos. Vis dėlto, tam tikros automobilių markės savo vertę išlaiko geriau – „Citadele Leasing“ Lietuvos filialo duomenys atskleidžia mažiausiai nuvertėjančius automobilių modelius.
Naudojantis istorinėmis naudotų automobilių kainomis, buvo sukurtas algoritmais grįstas likutinės automobilių vertės prognozavimo modelis. Šis modelis analizuoja rinkoje esančių automobilių technines charakteristikas ir nusidėvėjimo lygį bei pateikia likutinės vertės prognozę kaip keisis automobilio vertė.
„Duomenų bazėje duomenys atnaujinami kas mėnesį, šiuo metu modelis turi daugiau nei 11 mln. duomenų taškų. Tai – solidus duomenų kiekis, leidžiantis daryti pagrįstas prognozes“, – sako „Citadele Leasing“ Lietuvos filialo vadovas Vaidotas Gurskas.
Pagal šiuos duomenis, geriausiai savo vertę išlaiko padidinto pravažumo automobiliai (SUV) su hibridiniu varikliu, pavyzdžiui, „Toyota RAV4“, „Ford Kuga Hybrid“, „Toyota CH-R“, „Toyota Corolla Cross“, „Nissan Qashqai e-POWER“. Anot Vaidoto Gursko, šios transporto priemonės su vidutine 20 tūkst. km metine rida po penkerių metų gali išlaikyti 55-60 proc. likutinę vertę.
„Jei renkantis įsigyti nekilnojamojo turto objektą, dažnai įvertinama jo investicinė grąža, tai pirkdami automobilį, gyventojai labiau susitelkia į sąnaudas. Vis dėlto, svarbu įvertinti ir kitus parametrus, pavyzdžiui, finansavimo kaštus, preliminarią draudimo kainą, tokios markės automobilių amortizaciją bei vertės išlaikymą. Gilesnė analizė leidžia priimti racionalesnį sprendimą, o prireikus parduoti automobilį – reikšmingai kompensuoti patirtas eksploatavimo sąnaudas“, – teigia V.Gurskas.
Jis priduria, kad ieškant mažiau anglies dvideginio išskiriančios transporto priemonės, įsigyti SUV tipo automobilį su hibridiniu varikliu kainuoja pigiau, palyginti su įkraunamais hibridiniais automobiliais (plug-in hybrids) ar grynais elektromobiliais. Be to, su tokio tipo varikliu gyventojui nereikia jaudintis dėl įkrovimo stotelių, nes automobilis baterijąׅ įkrauna pats.
Transporto rinkos statistikos ir analizės duomenimis, Lietuvoje jau ne pirmus metus iš eilės populiariausių naujai įregistruotų ir lizingu įsigytų automobilių markių trejetuką sudaro „Toyota“, „Vokswagen“ ir „Skoda“ automobiliai.