Kovo 9–13 dienomis vykusi tarptautinė turizmo paroda „ITB Berlynas“ pabėgėlių krizės ir geopolitinės rizikos akivaizdoje parodė savo atsparumą ir šio sektoriaus energingą plėtrą. Trakai pristatyti Lietuvos turizmo departamento stende, o rajono deleguoti atstovai domėjosi turizmo naujovėmis.
Kaip praneša „ITB Berlynas“ organizatoriai, parodoje apsilankė daugiau nei 5000 akredituotų žurnalistų iš 80, 380 tinklaraštininkų iš 30 šalių. Šioje parodoje susitiko Vokietijos ir kitų šalių politikai, diplomatai. 124-iose delegacijose dalyvavo keturių karališkųjų rūmų atstovai, 48 ministrai ir 87 ambasadoriai iš viso pasaulio. „ITB Berlynas“ metu 26-iose parodų salėse per 5 dienas buvo sutikta 120 tūkst. lankytojų.
Penkiasdešimtą kartą vykstančioje tarptautinėje turizmo parodoje „ITB Berlin“ Lietuvos stende Trakų miestui atstovavo Trakų rajono savivaldybės mero patarėja Dominyka Dubauskaitė, savivaldybės administracijos direktoriaus pavaduotoja Karolina Narkevič, Trak.ų turizmo informacijos centro direktorė Laima Balčytienė.
Šis renginys – sėkmingas pavyzdys parodų sektoriuje, todėl Vokietija tuo labai didžiuojasi. Vienoje vietoje sutelktos 187 pasaulio šalys – tai galimybė susitikti su esamais partneriais ar užmegzti naujų verslo ryšių. Parodoje lankytojams pristatytas platus apgyvendinimo, transporto ir kitų turizmo paslaugų spektras. Dalyviai lankytojams kūrybingai siūlė naujausias kelionių kryptis ir originaliausias atostogų idėjas, ir visa tai – po vienu stogu.
Pasaulio šalys kvietė šūkiais: „Lietuva – tavo 2016 metų tikslas“, „Latvija – geriausia mėgautis iš lėto“, „Estija – pozityviai stebinanti“, „Tanzanija – Afrikos dvasia“, „Uganda – Afrikos perlas“, „Egiptas – kur viskas prasidėjo“, „Šveicarija – natūraliai“, „Ateik ir būsi įkvėptas Islandijos“, „Bankokas šypsosi“, „Gambija – ateik atrasti“, „Fidži – pabėk, kad būtum laimingas“, „Pietų Afrikos Respublika – įkvepianti naujai“ ir t.t.
Stenduose buvo siūloma išbandyti įvairiausių turizmo produktų: su 3D akiniais banglente skrosti kurorto pakrantėmis ar atsidurti Austrijos kalnuose, rezervuoti viešbutį ar paslaugų paketą, pasidaryti masažą, irtis irklavimo valtimi siūlomu išbandyti maršrutu, nusipirkti rankų darbo suvenyrų ir kt.
Kūrybinių industrijų produktai traukia dėmesį, todėl yra labai svarbūs kuriant savo miesto, šalies įvaizdį. Beje, vis daugiau parodos stendų su didžiulėmis vaizdo prezentacijomis, galimybėmis įsiamžinti ar apžvelgti vietovės panoramą 360 laipsniu kampu. Kaip atskiras turizmo sektorius išskirtas kultūrini turizmas – tai didelės meninės vertės, profesionalų siūlomi produktai: parodos, klasikinės muzikos koncertai, operos, instaliacijos. Populiariausi lieka 2–3 dienų turizmo paslaugų paketai.
Parodos metu D. Dubauskaitė ir K. Narkevič dalyvavo seminaruose, skirtuose turizmo sektoriaus dalyviams. Turizmo paketai, skirti gydomajam turizmui, palyginti su kitais populiariais: poilsio dviems, ar poilsio su šeima, išlieka populiarumo viršūnėje. Reklamuojant produktus, labai svarbu, kad paslaugų gavėjas gautų tai, ko tikėjosi, t. y. reklama turi atitikti paslaugų turinį, pvz., koks bus kambarys, kokios ir kokioje aplinkoje bus teikiamos paslaugos, o besišypsantys procedūrų metu užfiksuoti pozuojančių modelių veidai nėra natūralus dalykas. Gydomojo turizmo aktualijose akcentuotas ir natūralios kosmetikos naudojimas procedūroms.
Vertinant įvairias naujausias technologijas, svarbu jas atsirinkti ir mokėti tinkamai panaudoti: keliautojo akimis istoriją pasakojantys siužetai apie turizmo produktus dabar yra populiariausias, jausmus paliečiantis efektyvios reklamos būdas. Akcentuojant natūralumą ir pojūčius, logotipas, šūkis, 3D akiniai, ar kitos technologijos – nereikalingos. Turizmo produktų reklamai taip pat svarbu gerų nuotraukų albumas, tinklaraštininkų atsiliepimai, reklama socialiniuose tinkluose. Taip pat sveikintinas dalykas, kai maršrutą galima susikurti programoje pačiam renkantis į „krepšelį“ siūlomas paslaugas: nakvynę, lankytinus objektus, maitinimą su rekomendacijomis, kainomis, ar pasiūlymais maršrutą išdėlioti į daugiau nei 1 ar 2 dienas.
Sukaupta patirtis panaudota rengiant Trakų ir Vilniaus rajono e-rinkodaros strategiją su paraiška ES paramai gauti.
Dominyka Dubauskaitė
Trakų rajono savivaldybės mero patarėja
Dominykos Dubauskaitės nuotr.