Dainavos gidas
  • Naujienos
  • Laisvalaikis
  • Sportas
  • Įdomu
  • Kultūra
  • Sveikata
  • Politika
Rezultatų nėra
Žiūrėti visus rezultatus
  • Alytus
  • Birštonas
  • Druskininkai
  • Lazdijai
  • Šalčininkai
  • Trakai
  • Varėna
Sekmadienis, 8 birželio, 2025
  • Naujienos
  • Laisvalaikis
  • Sportas
  • Įdomu
  • Kultūra
  • Sveikata
  • Politika
Rezultatų nėra
Žiūrėti visus rezultatus
Dainavos gidas
Rezultatų nėra
Žiūrėti visus rezultatus

Pradžia » Kasmet renkantis žiemines padangas neišvengiama klaidų

Kasmet renkantis žiemines padangas neišvengiama klaidų

Redakcija
2015-11-16
Gyvenimas, Įdomu
Laikas: 4 min skaitymo
FacebookTwitter

Prasidėjus žieminių padangų keitimo sezonui, vairuotojai vis dar neišvengia klaidų. Rinkdamiesi padangas, daugelis nori sutaupyti, todėl kartais numoja ranka į specialistų patarimus. Tačiau šaltuoju sezono metu, esant sudėtingoms vairavimo sąlygoms, kelyje svarbiausia – saugumas.

Dakaro ralio dalyvis Antanas Juknevičius ir didmenine automobilių detalių, padangų, akumuliatorių ir tepalų prekyba užsiimančios įmonės „AD Baltic“ specialistas Liutauras Pocius dalinasi patirtimi apie dažniausiai pasitaikančias klaidas renkantis padangas žiemai ir siūlo jų sprendimo būdus.

Padangas reikia rinktis ne pagal grožį

Viena pagrindinių klaidų, kuri daroma renkantis padangas – tik išorinės padangų būklės vertinimas. Technologiniai sprendimai, gamintojų patirtis, atliekami testavimai ir siūlomos naujovės dažnai atsiduria antrajame plane. Ne pagal poreikius ir eksploatacijos ypatumus parinktos padangos vėliau gali sudaryti rimtų nepatogumų. „Dažnai pagrindiniais patarėjais tampa draugai ir artimieji, tačiau rekomenduoju nepasiduoti asmeniškumui, o vertinti patikimų, turinčių ilgametę patirtį profesionalų pasiūlymus ir rinktis iš keleto padangų modelių. Pavyzdžiui, nors padangų gamintojas „Kumho“ nėra labai žinomas Lietuvoje, tačiau ši Pietų Korėjos bendrovė itin aktyviai dalyvauja automobilių sporte, tad nemažai technologijų bei patirties perima iš sportinių padangų gamybos, kur saugumas ir manevringumas – labai svarbūs faktoriai“, – sako „AD Baltic“ produktų grupės vadovas Liutauras Pocius.

Antanas Juknevičius, rinkdamasis padangas savo automobiliui žiemai, pasitiki gamintojais, kurie gamina padangas, skirtas atšiaurios žiemos sąlygoms. Šie gamintojai daug investuoja į saugumą, atlieka įvairius bandymus, o jų duomenis lengva rasti internete ir palyginti padangų savybes.

Kita dažna vairuotojų klaida – improvizacija pasirenkant padangų išmatavimus, t. y. jų plotį ir aukštį. Padangos turi būti montuojamos tik tokių matmenų, kokius rekomenduoja gamintojas konkrečiam automobilio modeliui. Svarbu atkreipti dėmesį ir į lengvųjų automobilių padangų mišinio kietumą ir ant padangos nurodytą greičio indeksą. Kuo greičio indeksas mažesnis – tuo padanga minkštesnė.

Vairuojant sudėtingomis sąlygomis slidžiame kelyje svarbiausia vengti staigių manevrų. „Automobilio padangos, besiliesdamos su asfaltu, užima tik A5 formato popieriaus lapo dydžio plotą. Todėl labai svarbu išsaugoti ratų sukibimą su šiais gyvybiškai svarbiais kelio dangos taškais. Geriau pradžioje tuščiame kelyje, kai nėra kitų automobilių, pabandyti staigiai pastabdyti ir įvertinti kelio sąlygas“, – pataria lenktynininkas A. Juknevičius.

Dygliuotos ar nedygliuotos? Štai, kur klausimas

Klaidinga yra manyti, kad dygliuotos padangos privalo būti tik su dygliais. Dalis padangų gamintojų atlieka įvairius bandymus, o vairuotojams, norintiems daugiau komforto, rekomenduoja ir dygliuojamas padangas be dyglių. Dygliuotų padangų protektoriai dažnai yra grubesni, skirti ekstremalesnėms žiemos sąlygoms. Taip pat dygliuojamos padangos be dyglių dažnai gaminamos lengvajam komerciniam transportui, kurio apkrovos yra didesnės nei lengvųjų automobilių. „Manoma, kad dygliuotos padangos būna kietesnės nei nedygliuotos, tačiau tai nėra tiesa. Pirmiausia reikia atsižvelgti į ant padangos nurodomą greičio indeksą, palyginti kelis padangų modelius. „Run flat“ tipo padangos dėl sustiprintų šonų dažniausiai bus kietesnės nei kitų tipų padangos“, – tvirtina L. Pocius.

Antanas Juknevičius savo ruožtu pastebi, kad važinėjantiems mieste asfaltuotais keliais, geriausia rinktis nedygliuotas padangas. Tuo tarpu dygliuotos padangos užmiestyje – geresnis pasirinkimas, nes jos pagerina automobilio sukibimą su kelio danga.

Kitas patarimas prieš ruošiantis mašiną „apauti“ jau kelis sezonus naudojamomis padangomis – pamatuoti protektoriaus gylį. Jis Lietuvoje turėtų būti ne mažesnis nei 3 mm. Dažnas padangų gamintojas rekomenduoja nelaukti ir žiemines padangas keisti naujomis, kai protektoriaus gylis siekia 4 mm. Didelė klaida – susidėvėjusias žieminės padangas naudoti vasarą. Tai nesaugu, nes gaminant padangas skirtingiems metų laikams naudojami skirtingi gumos mišiniai. Protektorius gali netolygiai susidėvėti ir vairuotojams, nekaitaliojantiems priekinių padangų su galinėmis bei įstrižai (naudojant kryptines padangas, įstrižas keitimas neatliekamas). Tokiu atveju ne tik netolygiai dėvisi protektorius, tačiau padangos kartais „susilaiptuoja“ ir tampa netinkamos naudoti.

Padangų garantinis laikas ir slėgis – taip pat svarbu

Verta atkreipti dėmesį į padangos pagaminimo metus. Padangų gamintojai suteikia skirtingą garantinį laiką gamykliniam brokui (būtina sąlyga – minimalus protektoriaus gylis 3 mm žieminėms padangoms ir 1,6 mm vasarinėms padangoms). Minimalus garantinis laikas pagal valstybės taikomus reikalavimus – 2 metai. Padangų gamintojai „Goodyear Dunlop“ ir „Aeolus“ lengvųjų automobilių padangoms suteikia 5 metų garantiją, „Kumho“ – 6 metų, „Continental“ ir „Michelin“ taiko iki 10 metų garantiją. Pasitaiko ir tokių atvejų, kai pardavėjai, nenorėdami prisiimti atsakomybės, suteikia neleistiną – mažesnę nei 2 metų – garantiją.

Dar vienas itin svarbus rodiklis – tinkamas slėgis padangose. Jis lemia tolygų padangų dėvėjimąsi. Slėgis turi būti būtent toks, kokį rekomenduoja automobilio gamintojas, atsižvelgiant į jo apkrovas. Rekomendacijos padangų slėgiui dažniausiai nurodomos etiketėje ant kuro bako dangtelio vidinės pusės, ant statramsčio, atidarius vairuotojo duris ir automobilio techniniame vadove. Svarbu įsidėmėti, kad tam pačiam automobiliui gali būti rekomenduojami skirtingi slėgio rodikliai, atsižvelgiant į padangų dydį.

Reklama: naujos-padangos.lt

DalintisDalintis
Ankstesnė naujiena

Pasieniečiai į Lietuvą neįleido padidintą radiaciją skleidusio padėklų krovinio

Sekanti naujiena

Įvyko Varėnos miesto vietos veiklos grupės susitikimas su visuomene

Panašios naujienos

Saldikliai: bijoti, ar vartoti? Dietistė Trusovė paaiškina, kada jie gali būti naudingi
Gyvenimas

Saldikliai: bijoti, ar vartoti? Dietistė Trusovė paaiškina, kada jie gali būti naudingi

2025-06-06
Ką daryti, jei jau nudegėte saulėje? Keletas gudrybių padės išvengti diskomforto
Gyvenimas

Ką daryti, jei jau nudegėte saulėje? Keletas gudrybių padės išvengti diskomforto

2025-06-05
Nematomos būsto remonto grėsmės: kaip išvengti nuostolių ir konfliktų su kaimynais?
Gyvenimas

Nematomos būsto remonto grėsmės: kaip išvengti nuostolių ir konfliktų su kaimynais?

2025-06-02
Vasariškas namų gaivumas: kaip palaikyti malonų kvapą kiekviename kambaryje?
Gyvenimas

Vasariškas namų gaivumas: kaip palaikyti malonų kvapą kiekviename kambaryje?

2025-06-02
Gyvenimas

Šventiški ir sotūs receptai tėvo dienos proga

2025-05-29
TOP 5 daiktai, kurie gali išgelbėti jūsų atostogas, bet dažnai lieka namuose
Gyvenimas

TOP 5 daiktai, kurie gali išgelbėti jūsų atostogas, bet dažnai lieka namuose

2025-05-28
Sekanti naujiena
Įvyko Varėnos miesto vietos veiklos grupės susitikimas su visuomene

Įvyko Varėnos miesto vietos veiklos grupės susitikimas su visuomene

Ramūnas Karbauskis: Tragedija verčianti apsispręsti

Ramūnas Karbauskis: Tragedija verčianti apsispręsti

Skaitoma

Nematomos būsto remonto grėsmės: kaip išvengti nuostolių ir konfliktų su kaimynais?

Nematomos būsto remonto grėsmės: kaip išvengti nuostolių ir konfliktų su kaimynais?

2025-06-02
Mangai

Ką reikėtų žinoti apie džiovintus mangus?

2022-01-25
Saldikliai: bijoti, ar vartoti? Dietistė Trusovė paaiškina, kada jie gali būti naudingi

Saldikliai: bijoti, ar vartoti? Dietistė Trusovė paaiškina, kada jie gali būti naudingi

2025-06-06
Iš mokytojo – į partizanus. Ko mokina A. Ramanausko-Vanago pasirinkimas?

Iš mokytojo – į partizanus. Ko mokina A. Ramanausko-Vanago pasirinkimas?

2025-06-04
Atliekų rūšiavimo skirtumai stebina net atsakingiausius gyventojus: nori vienodų rūšiavimo taisyklių visoje Lietuvoje

Trakų rajono atliekų surinkimo grafikas 2025

2025-03-18

Reklama

Proneta Proneta Proneta
Verta pamatyti Verta pamatyti Verta pamatyti

Apie Dainavos gidą

Naujienos

Saldikliai: bijoti, ar vartoti? Dietistė Trusovė paaiškina, kada jie gali būti naudingi

Saldikliai: bijoti, ar vartoti? Dietistė Trusovė paaiškina, kada jie gali būti naudingi

2025-06-06
Per Lietuvą ritasi „Čiurlionio dainų banga“: 9 miestuose R. Zubovas kviečia į čiurlionišką dainų šventę

Per Lietuvą ritasi „Čiurlionio dainų banga“: 9 miestuose R. Zubovas kviečia į čiurlionišką dainų šventę

2025-06-06

Skaitomiausia

Nematomos būsto remonto grėsmės: kaip išvengti nuostolių ir konfliktų su kaimynais?

Nematomos būsto remonto grėsmės: kaip išvengti nuostolių ir konfliktų su kaimynais?

2025-06-02
Mangai

Ką reikėtų žinoti apie džiovintus mangus?

2022-01-25
  • Rašyti redakcijai
  • Privatumo politika
  • Reklama
  • Susisiekite

© Dainavos gidas

Rezultatų nėra
Žiūrėti visus rezultatus
  • Naujienos
  • Laisvalaikis
  • Sportas
  • Įdomu
  • Kultūra
  • Sveikata
  • Politika

© Dainavos gidas