Dainavos gidas
  • Naujienos
  • Laisvalaikis
  • Sportas
  • Įdomu
  • Kultūra
  • Sveikata
  • Politika
Rezultatų nėra
Žiūrėti visus rezultatus
  • Alytus
  • Birštonas
  • Druskininkai
  • Lazdijai
  • Šalčininkai
  • Trakai
  • Varėna
Pirmadienis, 30 birželio, 2025
  • Naujienos
  • Laisvalaikis
  • Sportas
  • Įdomu
  • Kultūra
  • Sveikata
  • Politika
Rezultatų nėra
Žiūrėti visus rezultatus
Dainavos gidas
Rezultatų nėra
Žiūrėti visus rezultatus

Pradžia » Ekspertas: 2020 m. mados prekių kainos Baltijos šalyse turėtų mažėti

Ekspertas: 2020 m. mados prekių kainos Baltijos šalyse turėtų mažėti

Dainavos gidas
2020-01-03
Įdomu
Laikas: 3 min skaitymo
FacebookTwitter

„Šiais metais pagaliau galime tikėtis, kad bendras kainų lygis daugelyje vidutinio ir  premium lygio mados prekių kategorijų mažės. Tam įtakos turės padidėjusi konkurencija mažmeninės prekybos sektoriuje ir į rinką ateinantys naujų formatų prekybininkai”, – prognozuoja Valters Kaže, prekės ženklų strategijos konsultantas ir asocijuotas Latvijos universiteto RISEBA profesorius.

Analizuojant gyventojų perkamąją galią, pastarųjų metų tendencijos ir vartotojų apklausos rodo, jog vartotojai ieško naudingiausio varianto. Tai – dominuojanti tendencija, ir ji yra natūrali. Nepaisant to, kad bendra perkamoji galia stabiliai ir palaipsniui didėja, Lietuvoje, 2018 m. Eurostat duomenimis, ji vis dar yra 30 proc. mažesnė už tokių šalių kaip Liuksemburgas, Vokietija, Austrija vidurkį. Taip pat žmonės pradėjo dažniau apsipirkti internete, t.y., vartotojai renkasi alternatyvius apsipirkimo būdus.

Baltijos šalyse trūksta išparduotuvių

Ekspertas pabrėžia, kad šiuo metu Baltijos šalių mažmeninės prekybos sektoriuje trūksta išparduotuvių (angl. „outlet”) centrų, kuriuose sutelkta daug atskirų prekės ženklų – tokia prekybos koncepcija populiari visame pasaulyje.

„Kitų Europos šalių mažmeninės prekybos sektoriuje kasmet duris atveria vidutiniškai 4–6 stambūs daugybės prekės ženklų išparduotuvių projektai. Iš viso tokio tipo didelių prekybos centrų skaičius viršija 180, o Baltijos šalių rinkoje tokių prekybos centrų išvis nėra. Kadangi tokio formato parduotuvės išsiskiria ypatingomis kainomis, kurios yra bent 25 proc. mažesnės nei tokių pačių prekių kainos klasikinėse parduotuvėse, tai daro įtaką ne tik atskiriems vartotojams, bet taip pat gali paveikti visą mažmeninės prekybos sektorių – šios rinkos dalyviams gali tekti keisti savo kainų politiką “, – aiškina V. Kaže.

2020 m. Baltijos šalyse bus atidarytas pirmasis išparduotuvių miestelis „Via Jurmala Outlet Village” Latvijoje. Jame veiks 77 prekės ženklo parduotuvės, kurių kainos bus vidutiniškai 30 proc. mažesnės, palyginti su esamais prekybos centrų pasiūlymais. Galima prognozuoti, kad kitais metais pasikeis ir Lietuvos gyventojų įpročiai – pirkėjai, kurie teikia pirmenybę Vakarų Europos išparduotuvėms, svarstys galimybę apsipirkti arčiau namų. O tie vartotojai, kurie daugiausiai naudojasi vidaus rinkoje siūlomomis prekėmis, turės papildomą paskatą pasinaudoti proga apsipirkti naujo formato prekybos centre.

Populiari išparduotuvių koncepcija keis ir lietuvių apsipirkimo įpročius

Daug prekių ženklų jungiančių išparduotuvių idėjos ištakos yra JAV, kur 1974 m. atsirado pirmoji tokia parduotuvė. Pradinis jų tikslas buvo skatinti ankstesnio sezono prekių ar kitų mažiau likvidžių daiktų pardavimus. Vis dėlto netrukus šio formato prekybos centruose atsirado ir daugelis brangesnių prekių ženklų, kurie pasiūlė 25 proc. mažesnes kainas nei tradiciniuose prekybos centruose. Per pastaruosius kelis dešimtmečius ši koncepcija labai pasikeitė ir išsivystė.

„Pirmiausia išparduotuvės išpopuliarėjo Vakarų Europoje (pavyzdžiui, Italijoje, Ispanijoje, Vokietijoje, Didžiojoje Britanijoje), Azijoje ir kituose regionuose. Verta pridurti, kad išsivysčiusiose rinkose, tokiose kaip Jungtinė Karalystė, tai yra sparčiausiai auganti mažmeninės prekybos koncepcija. Antra, labai pasikeitė pati jos esmė – vietoje parduotuvių, prekiaujančių nepaklausiomis prekėmis, atsirado prekybos vietų, kuriose siūlomos specialiai šiam prekybos kanalui sukurtų produktų linijos. Koncepcija vystėsi įvairiomis kryptimis, siūloma jau ne tik madingų daiktų ir aksesuarų, bet ir elektronikos bei kitų prekių kategorijų, pramogų ir poilsio būdų. Taip pat padaugėjo ir drabužių prekės ženklų, kurių dalis viršijo 40 proc. nuo viso siūlomo asortimento. Trečia, tokie prekybos centrai tapo didesni ir geografiškai arčiau vartotojo”, – sako V. Kaže.

Ekspertas pabrėžia, kad pirmojo išparduotuvių miestelio atidarymas Baltijos šalyse paveiks ne tik populiarių mados prekės ženklų kainų lygį, bet ir vartotojų apsipirkimo įpročius.

„Analitikų vertinimu, nuo 2012 m. išparduotuvių apyvarta augo vidutiniškai po 10 proc. per metus. Tuo tarpu „GlobalData Consumer Research” tyrimo duomenimis, daugiau nei 23 proc. daug prekės ženklų jungiančių išparduotuvių pirkėjų per penkerių metų laikotarpį planuoja dažniau apsilankyti tokio tipo parduotuvėse. Tai lemia daugybė veiksnių, pavyzdžiui, patrauklios kainos ir skirtingas prekių bei prekės ženklų asortimentas, kurio nėra kitose mažmeninės prekybos vietose. Tai skatina žmones pirkti ne tik per išpardavimus, bet ir visus metus “, – sako V. Kaže.

DalintisDalintis

Panašios naujienos

Aš esu šaulys: žymūs Lietuvos žmonės dalijasi savo istorijomis
Gyvenimas

Aš esu šaulys: žymūs Lietuvos žmonės dalijasi savo istorijomis

2025-06-20
Ne tik duobės: ką vasarą dirba kelininkai?
Įdomu

Ne tik duobės: ką vasarą dirba kelininkai?

2025-06-18
Vietinis turizmas: lietuviai išlieka ištikimi savo šaliai, tačiau jaunimas formuoja naują kelionių kultūrą
Įdomu

Vietinis turizmas: lietuviai išlieka ištikimi savo šaliai, tačiau jaunimas formuoja naują kelionių kultūrą

2025-06-11
Prof. R. Laužikas: „Šaltibarščių pirmtakai minimi dar K. Donelaičio „Metuose“
Įdomu

Prof. R. Laužikas: „Šaltibarščių pirmtakai minimi dar K. Donelaičio „Metuose“

2025-05-23
Į šaltibarščius – kokosų pienas, mineralinis vanduo ar net vyšnių sirupas: lietuvių reakcija pažėrė netikėtumų
Įdomu

Į šaltibarščius – kokosų pienas, mineralinis vanduo ar net vyšnių sirupas: lietuvių reakcija pažėrė netikėtumų

2025-05-18
Lietuvių kūrėjai žengė į nišinę parfumeriją: kuria ne masėms, o ieškantiems išskirtinumo
Grožis

Lietuvių kūrėjai žengė į nišinę parfumeriją: kuria ne masėms, o ieškantiems išskirtinumo

2025-05-15

Skaitoma

Nepamirštama „Tarškučio“ stovykla prie Ančios ežero

Nepamirštama „Tarškučio“ stovykla prie Ančios ežero

2015-07-23
dviratis

Kuo skiriasi moteriškas dviratis nuo vyriško?

2022-03-12
Mangai

Ką reikėtų žinoti apie džiovintus mangus?

2022-01-25
Žvejo pradžiamokslis, būtinosios prekės

Žvejo pradžiamokslis, būtinosios prekės

2019-03-25
Trakų triatlone: Lietuvos čempionai, rekordas ir skaudžios klaidos

Trakų triatlone: Lietuvos čempionai, rekordas ir skaudžios klaidos

2025-06-30

Reklama

Proneta Proneta Proneta
Verta pamatyti Verta pamatyti Verta pamatyti

Dainavos krašto naujienų portalas, skelbiantis Tau aktualias žinias ir įvykius.

Naujienos

Trakų triatlone: Lietuvos čempionai, rekordas ir skaudžios klaidos

Trakų triatlone: Lietuvos čempionai, rekordas ir skaudžios klaidos

2025-06-30

Baltijos šalių ekonomikos: Lietuva išlaiko lyderės poziciją

2025-06-30

Skaitomiausia

Nepamirštama „Tarškučio“ stovykla prie Ančios ežero

Nepamirštama „Tarškučio“ stovykla prie Ančios ežero

2015-07-23
dviratis

Kuo skiriasi moteriškas dviratis nuo vyriško?

2022-03-12
  • Rašyti redakcijai
  • Privatumo politika
  • Reklama
  • Susisiekite

© Dainavos gidas

Rezultatų nėra
Žiūrėti visus rezultatus
  • Naujienos
  • Laisvalaikis
  • Sportas
  • Įdomu
  • Kultūra
  • Sveikata
  • Politika

© Dainavos gidas