Automobilio pakaba susideda iš daugybės detalių ir atskirų dalių. Pagrindinė važiuoklės užduotis – užtikrinti ratų mobilumą ir kėbulo nusidėvėjimą. Taip pat pakaba apsaugo nuo mašinos korpuso šoninio siūbavimo ir sklandžiai sumažina išilginį svyravimą. Sunku išsiaiškinti, ką traukos guolis veikia važiuoklės konstrukcijoje, tačiau jei suprasite jo ypatybes, tikslas bus aiškus net pradedančiajam. Šios žinios nebus nereikalingos, net jei patys neketinate taisyti pakabos. Bet jūs turite žinoti, kaip nustatyti atraminių guolių gedimą, kad galėtumėte laiku susisiekti su automobilių servisu.
Už ką atsakingas atraminis guolis?
Tokios detalės nėra kiekvieno automobilio važiuoklės konstrukcijoje, o tik toje, kurioje amortizatorius arba visas pakabos statramsčio mazgas juda kartu su vairo svirtimi. Būtent dėl traukos guolio amortizatorius turi galimybę suktis. Kadangi visa tai susiję su vairavimu, atraminių guolių susidėvėjimo žymių bus sunku nepastebėti. Toks mazgas yra virš priekinės spyruoklės. Jo centrinėje dalyje yra anga amortizatoriaus strypui. Dizainas gali būti tvirtas arba sulankstomas.
Kaip ir bet kuri kita važiuoklės dalis, guolis yra veikiamas mechaninės apkrovos. Kuo prastesnė kelio danga ir agresyvesnis vairavimo stilius, tuo ji aukštesnė. Nuolatinis mašinos eksploatavimas bekelėje neigiamai veikia atraminį guolį, gedimo požymiai šiuo atveju atsiranda daug anksčiau nei važiuojant lygiais miesto keliais.
Kas atsitiks, jei nepakeisite traukos guolio
Ne visi kreipiasi į autoservisą, kai atsiranda pirmieji gedimo požymiai. Vieni bando taupyti, kol detalė visiškai susidėvi, kiti tiesiog neranda laisvo laiko. Todėl daugelį domina klausimas: ar galima važiuoti su sugedusiais traukos guoliais? Tai tikrai įmanoma, tačiau, kaip minėta aukščiau, vairuojant automobilį kils sunkumų. Be to, tai prisideda prie pagreitinto amortizatoriaus statramsčio elementų susidėvėjimo, dėl kurio galiausiai remontas iš brangs.
Kada keisti traukos guolius ?
Kiekvienas gamintojas turi individualų tokių dalių tarnavimo laiką, tačiau vidutiniškai tai yra apie 100 000 kilometrų. Daugeliu atvejų automobilių savininkai nesilaiko šios ridos, nes žino, kaip nustatyti traukos guolių trenksmą, naudodami tai kaip signalą pakeisti šiuos mazgus. Tokius guolius reikia keisti iš karto poromis, kad nusidėvėjimo koeficientas būtų vienodas ir nusidėvėjimo sistema veiktų tinkamai.